Schaferbus

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Just another magic day <3!

Av Sabina Grönqvist - 15 januari 2012 08:41

Igår var en av de här få dagarna där jag kunde flexa ut tidigt- riktigt tidigit. Sprang och hämtade min väska så snabbt det bara gick & styrde stegen för att hämta Khan. Det gäller att komma iväg innan allt ändrar sig ;-)


Det blev några riktigt mysiga timmar i Pildammsparken. Innan vi gick snodde jag med lite mini-frolics & Khan fick en sån där promenad som vi brukade gå innan. Innan han blev sjuk, innan jag blev trött & gick ner på styrfart. Han fick krålla under reklamskyltar, springa runt stolpar, hoppa på stenar, gå i gallertrappor, klättra i träd och lite allt möjligt som jag kunde hitta på längs vägen.. Khan älskar de här promenaderna & brukar själv försöka leta reda på kluriga grejor & springer extra varv runt stolparna.   


 


I parken körde jag ett rätt långt pass fritt följ, grejade lite med vänstersvängarna och på slutet var hans position ursnygg, han jobbade fint med bakbenen i svängarna & kastade sig ner i sittande i halterna. Drog ut lite på innan jag belönade för att vara säker på att rumpan verkligen satt & inte poppade upp direkt. Körde några läggande under gång också. Där hoppas jag att jag lyckats knäcka koden till iallafall en stadge pusselbit. Några gånger låg han jättefint kvar- MEN 2 av gångerna var han på väg att resa sig (armbågarna var uppe) tänker om och lägger sig igen. Det har aldrig hänt innan utan han har reagerat utan att tänka & farit upp. Ytterliggare 1 gång gick han upp men la sig direkt när jag sa "Ligg". Jag är SUPERnöjd trots att det blev fel.


Fortsatte att traska runt ett bra tag i parken tillsammans med resten av malmö som också var ute i det fina vädret. Fick beröm av en gammal farbror som satt på en bänk. Han gillade att Khan såg gammaldags ut, med gammaldags uppfostran. Nu kan man ju tolka det som man vill, men jag tolkar det som att han inte ser ut som en räka & är hyfsat uppfostrad i att man inte får fara fram till allt och alla + gå ordentligt i koppel.


   


Orkade verkligen inte ställa mig och laga mat när jag kom hem. Bestämde mig rätt snabbt för fastfood. Det finns inte många pizzerior alls i närheten så jag traskade ner till krogen för att testa deras & gud så goda de var. Tunna bottnar I love! 


Idag ska jag jobba kvällspass. Vädret är ju helt underbart! Ska passa på att gå en långrunda & ta med mig kameran ut. Ska färga håret också, det ser liksom otvättat ut trots tvätt om jag säger så.... Dessutom är det i starkt behov av lite trimning också. Måste boka tid i veckan. Khan ska få ett första pass i ett nytt trick: skäms. Jag tycker det är urgulligt & kan vara bra att ha i pongos repertoar    

 
 
PShundar

PShundar

15 januari 2012 13:07

Vi skulle inte heller kunna leva utan våra hundar, det är en livsstil som vi gillar! :)
Vi kan skriva ett inlägg om skvaller och stadga senare när hinner :) håll utkik! :)

http://pshundar.se

Sabina Grönqvist

15 januari 2012 22:43

Jag håller absolut utkik- spännande läsning :) !

 
Malin

Malin

15 januari 2012 18:09

Snygg bild på fina Khan! :) Gott med faaast foood ibland!

http://liivat.wordpress.com

Sabina Grönqvist

15 januari 2012 22:42

TACK!

Jag är verkligen inte mycket för fastfood i vanliga fall- inte för att det inte är gott utan för att det kräver så många bootcamp timmar ;) Men ibland orkar jag inte fundera ut någon maträtt, laga är inte så farligt men fundera ut är hemskt jobbigt ibland... ;-)

 
Nina

Nina

15 januari 2012 19:12

Vilka underbara bilder på Khan och krispet :). Coolt typsnitt - vad heter det? Tänkte om man skulle härmas *moahahaaa*? Att det blir fel kan vara ytterst bra ;). //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

15 januari 2012 22:41

Visst är det ett fräckt typsnitt- nästan lite som att det är handskrivet liksom. Det är iaf väldigt likt min egen handstil. Det heter: Arcitechts daughter - klart du får härmas!! ;)

Just igår var jag rätt nöjd med felet eftersom det kändes som att han faktiskt börjat inse vad som också är rätt- eller nåt sånt :-)

// kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards