Schaferbus

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sabina Grönqvist - 29 augusti 2011 11:12

Status i kaoset:   sovrummet inkl kläder är nedpackat, köket, badrummet och vardagsrummet klart. Kvar att fixa senare är julpiff och vinterkläder. Det är ju så lyxigt att jag kan hämta det lite efterhand. Jo, jag har reflekterat över att jag slipper flyttstädning-from-hell.    


Planeringen inför den här flytten var ju kanske inte den bästa. Jag har jobbat alla dagar sedan det blev bestämt och i helgen jobbade jag extra 13:30-21:30 plus att jag hade både hundarna igår förmiddags. MEN- nu tror jag att jag har styr på det mesta inför imorgon.   Nycklarna ska jag hämta på arresten efter jobb ikväll. 


-

Passade på att åka och köpa en hundsäck mat nu på förmiddagen och gick en långrunda på Bulltofta.   Där finns ju en hundrastplats, längst bort ungefär, och det var ju verkligen tur att jag inte kopplade loss Khan vid stigen. Istället fick han gå kopplad genom gläntan och det visade sig att två tjejer red på hundrastplatsen.   Inte så smart kan jag ju tycka...   


-

Khan har ju haft lite paus i träningen- istället har det blivit lite vardagshyfs.   Gå fint på promenaderna är bortglömt- det luktar ju så GOTT överallt. Lite sitt = sitt, ligg=ligg och stå=stå har vi grejat med. Det börjar blir riktigt bra! Stå från ligg är fortfarande lite ' tonstigt.   Sen har både Khan och Carlzon fått jobba lite för brödfödan. Maten har serverats i aktivitetsbollar och Carlzons insats var ju rätt engagerad   och trött blev han. 

Av Sabina Grönqvist - 22 augusti 2011 08:56

Jo, men om jag skulle ta och ge ifrån mig ett livstecken då...


-

Den senaste tiden har det varit rätt mycket på jobb- allt som står i tidningarna är sant- jag lovar! Jag är rätt tacksam för att Khan (stundtals iallafall) är så lätt att ha & göra med att Mamma åkte till klubben med honom. Det känns liksom inte riktigt rätt att träna hund när man är så trött i huvudet att man inte orkar hänga med i samtal. Alltså har det blivit rätt rejäl träningsvila för Khan nu i några veckor. Han har fått sina långpromenader, intervall löpning, lite spårande, letat upp frukosten i lägenheten och så- men ingen egentlig träning som så.   


-

På hemmafronten har det faktiskt börjat lugna ner sig. Pälsarna har faktiskt nannat tillsammans i vardagsrummet rätt många gånger UTAN att dra fram som en tornado med döva öron. De har gått på gemensam skogsrunda flera gånger och Carlzon har fått ta rygg på Khan när han bollintervallades uppför en backe.   Plötsligt händer det liksom... I lajk a lot!


-

Denna veckan är jag bara ledig tisdag. Förra veckan var jag ledig torsdag. Jag skulle egentligen gnällt att jag jobbar 4 helger på rad, men så läste jag att konstapel Palm jobbar några mer än mig och då kom jag liksom av mig.    


-

Jo, sen börjar det ljusna på lägenhetsfronten. Om allt går som planerat flyttar jag nästa måndag- snabba ryck ska det vara.   Jag jobbar ju hela veckan så jag får ta det lite pö om pö. Lite störrigt bara att vara tvungen att fixa släpp för att få med sängen- den enda stora möbeln som jag ska ha med. Resten går s as in i den silvriga vagnen. Jag ser inte precis fram emot att behöva köra i centrala malmö med ett släp.  


-

Idag är planen att traska bort till ÖB, ska shoppa kattmat (våra katter funkar bäst på Friskies så är det bara. Köpte dyrt märke till katten för ett tag sen och det funkar inte alls). Lite rengöringsmedel behövs också inhandlas så lägenheten kan saneras. Sen får jag se vad jag hinner med innan det är dags att gå till jobb.  

Skapa flashcards