Schaferbus

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Sabina Grönqvist - 29 januari 2012 19:44

Sådär dags att avsluta en jobbhelg med ett glas vin i soffan, tända ljus, Khan tuggar redan tuggis & jag tittar på Sofias änlgar. Wow, vilka människor det finns! Blir helt tårögd av att se grannar som lägger massvis med pengar, tid & engagemang åt att bygga en väg så att deras granne kan ta sig runt på kvällspromenaden i rullstol.   


Trots att det har varit jobbehelg har jag hunnit med både härliga långrundor (FY vad kallt det varit!) & lite träning. Igår fick Khan öva på kryp på mattan i vardagsrummet. Jag försöker verkligen vara noga med tekniken här, men igår blev det nog lite fel när jag skulle visa för plopp så låg Khan på rygg med benen i vädret istället.   Ett fräckt tricks kom jag precis på! Golvet i lägenheten är sjukt halt, b la bromsar jag ju Khan vid matdax eftersom sträckningsrisken annars är stor när han galopperar till matskålen. Alltså tränar jag bara kryp på matta inomhus. Körde även lite tricks- vinka innan vi traskade iväg på långrundan. Det blir lite svårt att hinna med allt nu när kvällspasset börjar redan kl 13 känner jag. Oftast är det lunchen som får hoppas över, måste komma ihåg att köpa lite frukt el nåt & ha på jobb. På rundan fick Khan förresten öva på ingångar, vänstersvängar för sig och högersvängar för sig- blev grymt snygga & han var i fin balans = tyst! Sen fick han hålla fast en pinne & apportera pinnen några gånger. Han har börjat hålla lite löst igen *morr* så nu blir det lite upprepning av "FAST" av pinnar. Lite godisupplet med sitt kvar medans jag gick omkring & drattade blev det också. Råkade även tappa en handske bara sådär som Khan fick leta upp när vi var på Bulltofta i fredags    


Körde iväg direkt efter jobb idag för att handla på Coop. Kylen var nästintill helt tom så det var på tiden, orkade bara inte med att trängas med alla pensionärer i fredags innan jobb. Hade lite flux med att kassen gick sönder precis när jag skulle lyfta den över tröskeln & allt trillade in i hallen.   Hellre det än på gatan liksom. Mindre flux hade jag när jag släppat kassarna från parkeringsplatsen längst bort- på vägen mot porten har det helt plötsligt blivit massa lediga platser.   Traskade iväg på lång powerwalk runda direkt efter inplock i kyl+frys. Khan fick springa lite lös i parken (efter lite uppvärmning i koppel) & sen var det "GÅ" resten av rundan. Rastade snabeldraken en vända när vi kom hem igen & gav alla växter en skvätt vatten. Middagen var sjukt smidig att ordna till idag, bara värma Chili con carne- special som mamma lagat & skickat med.    


Nu vill jag verkligen ha V-Å-R & slippa dra på mig 3000 plagg för att träna hund el gå ut på runda. Långa rundor i lagom värme= långärmat alt dunväst vill jag ha!  Helst igår! I väntan på det har jag iallafall klickat hem lite vårnyheter. Inte för att jag blivit rik utan för att jag fått retroaktiv lön från i april.    


Skor var prio 1 eftersom mina "gå ut med hunden" skor har dött & har multipla andningshåll lite här & var:

De här fick de bli. Grymt coola & även om de egentligen är vinterlöparskor (taggarna undertill) så tror jag nog de funkar som vanliga gåskor oxå. Kan ju liksom vara bra att ha lite extra grep bland blöta löv och så. 


Nästa hemklickade attiralj ska bli en väst från Huurta. Jag har ju en väst från arrak men i den är jag lika smidig som ett kylskåp- att jag sen är modell mindre iaf på längden gör inte det hela bättre. Funderade lite på en löparväst från stadium ist för 300 kr- viss prisskillnad, men känner mig osäker på om alla pinaler får plats då. Ska springa inom stadium imorgon & kolla- väntar med hemklick tills då.    


 

Det hade ju varit bra att ha allt till träningshelgen menar jag så det blir snyggt på bilderna.   På tal om snyggt på bilderna så är det verkligen hög tid att ta tag i kroppens förfall. Det är ju inte så att jag äter massa skräpmat, godis eller dricker läsk, MEN jag är sjukt dålig på att äta på regelbundna tider. Frukost & mellanmål blir som bäst någon gång i veckan. Det funkar inte när man promenerar nån timme per dag + gymmar. SKÄRPNING, SKÄRPNING, SKÄRPNING. Lite mer vatten ist för kaffe borde jag nog oxå försöka få i mig...    


Håret kom jag på måste oxå trimmas innan jag överhuvudtaget vågar mig på att fotograferas. Får bli till att boka en tid i februari redan nu! Vinter är ju = kroppsligt förfall när man liksom ändå inte syns under allt, men nu satsar jag på våren & vill ha lite

fina foto från när vi tränar & då blir det till att ligga i rejält!


"If you can dream it, you can do it"  

Ovido - Quiz & Flashcards