Schaferbus

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Sabina Grönqvist - 3 januari 2012 08:15

Tillbaka från en helt underbar nyårshelg hos släkten i Knopparp (alltså på lannet). Vi har fikat tillsammans med släkten & bara samlat krafter- hur mysigt som helst. Fick dessutom låna en pannlampa av Susanne när vi skulle traska hemåt & det måste ju vara världens bästa uppfinning och gav lite bättre ljus än en litet ficklampa i nyckelringen.   


-

Jag var väl inte sådär inspirerad av att sitta ute på landet en hel helg. Det blir mörkt tidigt, där är en massa djur (läs vildsvin  ) & så en döv slyngelvovve på det. MEN nu blev det inte så. Eller jo, det blir fortfarande mörkt vid kl 16 & där finns en massa djur MEN min slyngel vovve var helt plötsligt helt underbar. Lydig, lyhörd & hur gosig som helst!  Han fick vara lös även på gården- nära hästhagen, han skötte sig när Nico kom på besök (med viss hjälp av Nisse *fniss). Det var hur skönt som helst att bara kunna vara- istället för att behöva greja hela tiden. Khan lyckades t om charma Bertil redan första kvällen.   Jag ska ladda upp bilden från mobilen när de står i köket & torkar disk tillsammans. 


Att det sen var var hur mulligt som helst att bara behöva stoppa fötterna i skorna, dra ner mössan över öronen och sen bara traska iväg- kändes ju lite förvånande. Khan skötte sig själv & jag behövde inte ens kolla om han var med. Samma sak när jag gick in, bara gå mot dörren så följde hunden med (med boll i munnen). Inga omkörningsfiler, inga övertalningsförsök av diverse hundägare und so weiter. Khan löövar livet på landet & hade nog gärna stannat hos Bertil.   Ute 6-8 timmar varje dag, springa fritt & inga krav i världen annat än att han ville ha koll på matte. 


-

Hemma igen somnade Khan som en stock & var t om villig att missa maten för att nanna.   Själv traskade jag iväg till Ica Malmborgs för att shoppa loss lite. Hemma igen tända jag en massa ljus, slog upp ett glas rött & meckade sedan ihop Spaghetti Bolognese. Gick igenom helgens bilder & där är några riktiga guldkorn som ska framkallas och pryda väggarna här hemma. Tänkte fixa med att framkalla massa bilder ikväll- det behövs lite tavlor och sånt här hemma, har bara inte blivit färdig att fiffa med det. 


-

Min teori om Khans stadga är förresten stärkt efter denna helg. Khan kunde både sitta, ligga & lyssna i närheten av både Diva, Atte & hästapållarna.    Skillnaden har varit att jag har varit helt avslappnad & lugn. Hade Khan stuckit till fåren hade Nisse gått och hämtat honom t ex. Nu menar jag inte att jag ska börja fjanta runt med Khan utan snarare tvärtom- MEN jag behöver hitta samma lugn som jag haft uppe i Knopparp. Jag tror att jag tog mig rätt hårt av Renos beteende även om jag VET varför han gjorde som han gjorde.

-

Idag är planen att ta en vända inom tandläkaren. Jag hatar verkligen att ha någon som pillar runt i munnen på mig, men jag har en sån här tandvårdsförsäkring & behöver sätta mig i stolen innan den går ut. Den fungerar ju som så att de sätter en i olika kostnadsfack beroende på tandstatus & det ska bedömmas varje år. 

Sen ska jag hämta upp beageln Lilly på vägen. Matte Anna är dunderförkyld & det är sådär skoj att försöka masa sig ut på hundrunda när man knappt orkar gå från sängen till soffan. Så Lilly ska få följa med på långrunda & ev sova hos mig till imorgon, så att Anna kan få vila sig med kraft. 

Ett axplock av bilder från helgen....  


         

Batterierna är laddade till tusen! 


 

Det är en viss känsla att traska rund med 3 schäfrar & inte behöva säga ett ord till dem utan bara gå och prata om yin & yang   .  

Wiiie     

 


"Igår smidde jag tusen planer. Idag steg jag upp & gjorde precis som vanligt"

ändrar jag till:

"Igår smidde jag tusen planer, idag förverkligar jag dem."

Ovido - Quiz & Flashcards