Schaferbus

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Sabina Grönqvist - 10 januari 2012 08:59

Sitter i soffan med dagens andra kopp kaffe. Det är snart dags att gå på morgonrunda innan mamma hämtar Khan. Hon ska på möte i Helsingborg och Khan ska få följa med. Egentligen hade jag tänkt ta en vända ner till klubben- men det blir lite tajt om tid känner jag. Får träna lite på rundan istället.  


-

Helgen har ju varit rätt livad jobbmässigt, men det är rätt skönt att vara tillbaka i vardagen ändå tycker jag. Ännu mer livat blev det i lördags när jag vakna av telefonen 6:30- när jag börjar 6:45. PANIK!   Jaja- det löste sig det med & jag flexade in 5 minuter senare, får ju liksom passa på innan vårt flexavtal är uppsagt 31 januari. Värdelöst fack det där... 


-

Igår öppnade vi upp avdelningen igen & det gick faktiskt riktigt smidigt må jag säga. Det tog väl cirka 5 minuter innan 0 patienter blev 21 + några på vänt...  Med öppnandet börjar vårt önskeschema gälla, vilket innebär att jag ska komma ihåg att jag börjar kl 13 idag istället för 13:30 & att jag slutar 15:15 istället för 15:30- ombyte förnöjer liksom. Hämtade mamma på kvällen, men Khan blev lite förvånad över att få stanna i bilen. Tydligen är det bråk om vem som ska få gå ut med honom på mammas jobb efter att en av de boende fick gå på promenad med Khan och hålla kopplet.   


-

Lite träning har han också fått. Igår efter jobb gjorde jag 2 (eller var det 3) vändor framförgående. Första vändan var det en liiten tveksam utgång, inget jag grejade så mycket med & andra gången for han iväg snabbt, rakt & stabilt.   Han stannar lite snett men det fixade jag genom att peta honom lite på vänster lalla.  Körde en vända fritt följ med fokus på vänstersvängarna- som blev fokus på "IN" på raksträckorna.   Blev riktigt nöjd faktiskt! Jag kan liksom inte torrgå Khan i fria följet känner jag- utan jag måste liksom ha en plan för vad jag vill finslipa på. 


Jo- sen blev det lite inomhusordning också. Att bli KVAR när jag sagt att han ska gå och lägga sig. Det köpte han också fint efter en viljekamp.   På kvällsrundan körde jag några läggande under gång och ställande under gång. Hjärnsläpp på första läggandet där jag testade att lämna i mycket snabbare takt än vanligt. Gick tillbaka oarg la om där jag lagt honom och gick iväg igen. Blev jättebra!      


-

torsdag ska vi tillbaka till veterinären för en- förhoppningsvis- sista koll av Khans hals. Det är min enda lediga dag denna veckan & jag tänkte försöka passa på att tvätta och städa när Khan ändå kommer vara däckad hela dagen. Det blir liksom ingen långrunda med en vinglande päls så då kan jag ju passa på att fixa en massa hemma. 

Ovido - Quiz & Flashcards