Schaferbus

Alla inlägg under november 2013

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit osv. 


Så nu byter jag tillbaka till min gamla blogg: http://cityclickers.wordpress.se förhoppningsvis ses vi där istället. 

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl rastrunda med alla hundarna. Jag tror aldrig jag kommer sluta tycka det är häftigt att bara kunna traska iväg sådär med vilt främmande hundar. Khan fick vara lös stora delar av promenaden och skötte sig jättebra. 


   

Tyvärr blev det bara suddiga Iphonebilder- det var alldeles för dåligt väder för att fota med Annas värting kamera (min är fortfarande sönder- och jag försöker spara ihop till en ny).    


Khan var sista hund med sitt spår. Petra hade gått ca 700 meter med 6 pinnar plus brandslang som slut. Det var nog Khans sämsta spår någonsin- OM det ens går att kalla spår!! Trots att påsläppet var kanon - värsta 10 poängaren! jättefint tempo & grymt fokuserat men sen var det precis som att han inte kunde hålla i... Han spårade fint kortare sträckor men sen gick han bara av!? Gick över spåret 1 000 gånger utan att få det i näsan. Vid några tillfällen slutade han t om försöka hitta spåret & kom fram och puffade på mig OCH det har jag aldrig varit med om. Khan må missa spåret för att han är för ivrig men Khan har alltid prioriterat arbetet/jobbet! Han kämpade verkligen mestadels men nja... Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Tillslut var vi iallafall nära slutet och jag ville att Khan skulle få sin belöning efter allt slit. Petra var säker på vart hon gått men där var inget slut?! Vi möte en svampplockader men VARFÖR skulle han ha plockat på sig en brandslang? Är SÅ glad att jag alltid har med mig en belöning så den fick Khan ändå. Han var SÅ värd det efter allt slit! Jag inte riktigt vad jag ska tro om spåret....  Planen nu är att : lägga ett spår i veckan som jag vet exakt var det går & så får jag se vad han gör. 

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards