Schaferbus

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Sabina Grönqvist - 17 januari 2012 13:07

Ibland blir träningen inte alls som man tänkt sig. Kände mig laddad till tusen, hade fixat extra smarrigt godis & laddat batterierna till filmkameran. 


Började med att gå ett varv med Furminatorn för att inte helt bränna ut Mr Elextrolux här hemma. Redan där borde jag verkligen ha insett att vi inte skulle ha tränat! Jag borde gått en runda, busat lite & sen åkt hem. Khan hade verkligen noll kontakt med mig. Såklart traskade jag ändå ner på planen & började träna- eller vad man ska kalla det. Utan att värma what so ever!! Grrrr- Ibland blir jag rätt trött & frustrerad på mig själv. 

Det blev (såklart) bara pannkaka av alltihopa & tillslut satte jag in Khan i bilen igen. Provade att ta ut honom igen- med samma resultat. Kameran kom definitivt inte längre än baksätet i bilen, den var ändå inte laddad visade det sig sen när jag kom hem.  


Bakslag i träningen och dåliga dagar är ju helt naturligt men jag blir alltid lika ledsen och besviken när jag inte får till träningen. Note to self: Det är precis som Mariana skrev på facebook: både jag & piggelinen lär oss (faktiskt!) & det HÖR TILL att göra både rätt & misstag i träningen, Jag glömmer det mellan varven bara & vill att allt ska funka direkt.   

Min underbara lilla piggelina terrorist! Försöker alltid göra sitt bästa och förstå, men ibland blir det helt enkelt hellre än rätt    


" Why do we fall? So we might learn to pick ourselves up"     


Resten av dagen har jag legat nerbäddad i soffan & knapprat Ipren, sprayat Nezeril & druckit te/kaffe omvartannat. Gick iallafall en hyfsat runda för en liten stund sedan, så nu är jag helt färdig och måste pausa igen. Jag har inte TIIID att vara förkyld.


"Var aldrig rädd för att pröva något nytt. Kom ihåg: amatörer byggde Noaks ark, yrkesmän byggde Titanic".   

Ovido - Quiz & Flashcards