Schaferbus

Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Kamikaze missilen

Av Sabina Grönqvist - 9 maj 2012 06:45

 

Att Khan skämtsamt brukar kallas Kamikazen är ju inte direkt en nyhet för någon. Igår var min plan att kolla lite på vilken uppvärmning som funkar bäst för Khan. Han var riktigt lugn & sansad och fick därför vara lös när vi traskade ett varv så han fick lukta lite & dona omkring. Efter liten stund ropade jag på honom innan jag fortsatte gå. Det är en lam ursäkt att jag brukar göra så men ja.... Khan var, kan man sammanfatta det, ytterst lydig & gasade järnet på inkallningen MEN missade att sikta och bromsa. Jag hann inte riktigt reagera innan jag låg på marken & hörde honom skrika. Hann tänka "FAN nu flyr han" och kom på fötter på ett jäkla vänster. Nu visade det sig att fly inte var Khans första reaktion utan han stod still med höger bakben uppdraget, ylade & försökte komma nära, nära mig.   Satte för säkerhetsskull på honom kopplet och traskade av honom. När jag andats en liten stund insåg jag att det gjorde rejält ont i bakhuvudet...

Jag har klämt igenom ben & rygg inkl svans. Tack och lov verkar det "bara" vara en muskeln som fått en smäll. Han gick helt ok resten av dagen om än lite stel mellan varven. Tack och lov för det! Man kan ju hoppas att det här var tillräckligt för att han faktiskt ska börja bromsa INNAN alt sikta vid sidan av mig lite bättre...  


Idag ska Khan iallafall på äventyr till Romeleåsen. Han får gå i koppel, men jag tycker bara det är bra att han får blodgenomströmmning och gå på mjukare underlag än asfalt. Dessutom ska han iväg med min favvo sjukgymnast från jobb så det känns lugnt. Det är förresten inte så att Khan behövde passning utan han blev efterfrågan som sällskap och det är ju himla roligt tycker jag.    Fick rapport igårkväll att vattenskål redan är framsatt.   Under tiden ska jag först vara springtös på avdelningen ( vilket innebär att man hjälper till lite varstans där det behövs) och sen ska jag sitta på möte under eftermiddagen. Jag är ju lite seg på det här med att sitta på möte så det känns extra kul att få en pratstund med världens bästa sjukgymnast sen när jag hämtar Khan. Tina har dessutom lovat att tejpa upp mina benhinnor för snabbare läkning & hade beställt hem tejp för ändamålet.   Det här är definitivt ingen skön behandling (det gör ASONT) men jag vet av erfarenhet att det läker snabbare. "Vill man vara fin (och det är man inte när man går som en anka- tack Susanne  ) får man lida pin...."

 
 
Ingen bild

Susanne

9 maj 2012 07:41

Man ska lära av sina misstag och det kan vi ju hoppas att Kamikazen nu gör;-)).
Att vara springtös kan kanske kräva tejpade benhinnor:-).
Kvack,kvack...

Sabina Grönqvist

13 maj 2012 10:14

HAHA kvack kvack it is.... Kamikaze-pilot lärde sig inte så värst mycket faktiskt

 
Nina

Nina

9 maj 2012 09:16

Man kan ju - lite försynt så där - hoppas att inlärningskurvan var på topp just i kollisionsögonblicket :). Drul! Härligt med spontan hundpassning ... undras varför sånt aldrig händer oss?! *fattar ingenting*. Krya på dina hinnor! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

13 maj 2012 10:13

Inlärningskurvan var troligtvis rätt sval- tyvärr! När jag hämtat mig och insåg att han "bara" fått en smäll och inget var sönder var jag inte sådär imponerad.

Spontan hundpassning är hur bra som helst. Bild florerade på FB och sen ramlade sms:en in...

Jag kryar allt jag kan. // Kramar

 
Hanna

Hanna

10 maj 2012 14:05

Om han ha i närheten av samma gener som Tila, så kommer han inte lära sig ett dyft ;). Tur att det gick bra.

http://www.kennelblagul.blogspot.com

Sabina Grönqvist

13 maj 2012 10:11

Jag är verkligen hur tacksam som helst att inget allvarligt hände! "Tyvärr" tror jag inte att inlärningskurvan påverkades i nämnvärd positiv riktning ;-) Jag får alltså utveckla ögon i nacken om jag ska skona min rygg *haha*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards