Schaferbus

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Sabina Grönqvist - 16 januari 2012 21:07

Imorgon är jag äntligen ledig! Jag har lovat mig själv dyrt och heligt att inte ägna mig åt någon som helst städning, piff eller annat nyttigt. Blommorna har jag vattnat idag- så det finns inga måsten imorgon. Min plan är att starta med en lugn morgon, kaffe, bloggar & lite tv tittande innan morgonrundan. 


Så länge det inte spöregnar hade jag tänkt träna lite imorgon också. Inkallning (ingångar utan att röra mig) och framförgående. Om jag kan komma ner till klubben tänkte jag öva på hopp-sitt-hopp också. + platsliggning (tålamod, tålamod, tålamod- pleeease!) Tänkte ta upp kryp träningen som har varit pausad sedan i somras. Eventuellt går jag helt enkelt ner till klubben för att kombinera långrunda med träning. Kamera + filmkamera får stanna hemma imorgon- går liksom inte att både träna & fota själv.  



Lite bilder från gårdagens morgonrunda: på 1 tim precis innan mamma hämtade Khan för en 3 timmars runda i Bokskogen. 

   

 


  Har koll på ett gäng dagisbarn som går förbi- MEN ligger kvar!   


Började känna mig lite febrig på jobb så det var bara att gå hem & kasta sig på sofflocket för att försöka stoppa förkylningsutbrytning. Jag brukar aldrig ha feber- så jag håller tummarna för att jag inte dragit på mig början till influensa eller något annat jobbigt. 


Khan fick bära sin klövjeväska hem med lite grejor i och verkar rätt nöjd med det upplägget. Passade på att stretcha igenom honom och det är ju helt sjukt så stel han blivit efter sin konvalecens- kan knappt rätta ut sina bakben   Jaja- det är bara att stretcha på & köra "GÅ-träning" någon gång / vecka. 


Nu är det snart dags att gå sista kvällsturen här innan jag kryper upp i soffan med mitt täcke. Good night everybody!


. . . Det blev en rätt rejäl kvällspromenad på ca 45 minuter. Khan fick vara lös hela rundan & i parken busade vi med pinnar en liten stund. Det blev 3 rätt rejäla upplet av pinnen i bäckmörker. Herregud vad den hunden kämpar- det fanns miljon, triljoner andra pinnar men han skulle hitta rätt & lämna för nytt kast.   Passade på att öva lite inkallning också- med mig själv som belöning. Det är ju liksom inte alltid man har bollar, karameller eller ens pinnar att tillgå & då vill jag att han sätter värde på att matte blir glad. Kallade in från luktfläckar, fräcka pinnar & annat skojigt. Budskapet gick hem a lot redan från början!   Körde även lite lek-stopp när vi busade loss i parken. Lite relationsarbete bara sådär- istället för prestera mera tänket.   Under tiden vi busar järnet ber jag Khan att antingen sitta / ligga, alltså snabba växlingar mellan lek och passivitet. Provocerar lite genom att springa bakåt, springa mot honom, ta tag i halsbandet osv. sen ger jag frikommando och så busar vi igen. Jätteskojig lek tycker både jag och Khan. Körde denna leken rätt mycket med Puma (en jaktlabbe jag tränade i gymnasiet) som inte heller hade nån vidare impulskontroll, tillslut blev hon riktigt grym på den här leken & stadga kom liksom på köpet.     


Nu blir det täcke & horisontal läge i soffan...

Ovido - Quiz & Flashcards