Schaferbus

Alla inlägg under juli 2011

Av Sabina Grönqvist - 21 juli 2011 20:06

Då var det dags att väcka liv i bloggen igen efter semesteruppehållet. Jag startade lite lugnt & fint igår med att kånka på 21 st madrasser genom en hel avdelningen, bädda när nämnda madrasser varit på plats, fylla på material i 9 st patientrum und so weiter.  Det blev stundtals lite väl piano för min smak...  Men men.


_

När jag kom hem var mormor på besök eftersom världens bästa mamma fyllde år.   Efter att ha hälsat på mig satt Khan klistrad hos mormor- så länge han var säker på att jag inte tänkte röra mig.   


-

Idag kickade igång dagen med att ta en rask powerwalk runda på 1,5 timme med Khan runt Pildammarna. Nu ska jag kanske för ordningens skull tillägga att jag hade en sån där världelös tur 8:30-17:30. Ja, jag VET att det är normala kontorstider men ja det är rätt skönt att sluta 15:30 tycker jag.   


Följde mormor till bussen & passade på att traska inom Hemmakväll för att lämna tillbaka filmerna. Main street med Colin Firth var en rejält skum film. Den slutade liksom där alla andra filmer börjar...strange. 


-

Kvällen spenderades nere på klubben. Platsliggningen blev rätt speciell. Ulla for upp & iväg, Khan likaså. Eller ja, Khan for inte iväg men han reste sig och tyckte att han var klar!?  och andra gången skällde han när de som gömt sig kom fram?   I fria följen gick han hur snyggt som helst! Ställande under gång + läggande under gång var hur snygga som helst & så fick han kampa lite med kennelmormor.    


-

 Det ju lite mer fart under fötterna på jobb idag   - alla patienter skulle flyttas, akuta tas emot, väntelistor skrivas in/ informeras och förberedas. Lagom fräckt var det att trava hemåt  regnet iklädd flip-flop och kortärmad top Gulligaste kollegan lånade ut sitt paraply  - troligtvis bara för att få tyst på mig men ändå.     

Av Sabina Grönqvist - 14 juli 2011 08:45

 

Idag fyller världens bästa Khan 1 år.    Födelsedagen ska spenderas ute i regnet på promenad tillsammans med Frida & Yänta. Ikväll blir det tugg på gott tuggben & lite extra gott på maten. 

Av Sabina Grönqvist - 11 juli 2011 16:19

Hemma från årets demonens kennelläger på Stigmansgården, Tiveden. Mitt & Khans allra första läger, men definitivt INTE det sista!   Det var lite nervöst första dan, många nya ansikte som tittade & jag fick blodsmak i munnen. Inte helt perfekt sinnesstämning för hundträning.   Khan gjorde iallafall sitt allra, allra bästa. Tillsammans med världens goaste instruktör Heidi testade vi olika metoder att få Khan att komma som en bumerang med leksak i munnen. Till andra dagen bumerangade Khan som en kung!  


-

   

         APPORT!     


I veckan har vi gått igenom platsliggning, läggande under gång, ställande under gång, fritt följ, inkallning ( med fokus på ingångarna-FARTEN är det inget fel på), kryp och apportering- som gick som en dans.   Jag är verkligen supernöjd med alla tips & trixs. Tror att det kommer bli hur bra som helst när vi fått träna en kvart eller två.    Extra kul var att Khan verkligen orkade hela veckan utan att ta slut- arbetsmaskin deluxe! Dessutom hade han definitivt energi kvar till att fara runt som en dåre när vi traskade ner till badet.   


-

Under veckan fick Khan dessutom 3 spår som gick kanon. Spår 1 (som jag la) blev hur klurigt som helst. Jag hade ju ingen aning om hur rutan såg ut & lyckades traska rakt in i en vägg av träd. Det var bara att traska vidare genom bröte, över sten och lite sånt. Jag hade verkligen ingen aning om var jag gått, men vi kom runt med alla pinnarna i västfickan.   Spår 2 gick över sten, genom lingonris & i uppåt terräng. Khan trillade ner i en bäck- men kämpade sig upp & gick på spåret direkt. 


   



-

På kvällarna har det varit äkta lägermys med dricka i glasen, skratt, brännboll, kubb & charader. Papparazzi fotograferna har verkligen arbetat hårt för att föreviga lägret på bild.   Vädret har varit helt underbart hela veckan. Tydligen hade regnet öst ner över Stigmansgården i fredags, men det klarade vi i spårgruppen oss ifrån. Vi anlände helt ovetandes en timme senare- med hur torra kläder som helst.    




-

Idag har vi bara tagit det lugnt. Någon runda runt kvarteret har det blivit, men annars har Khan legat avsvimmad bredvid mig i soffan. Klippte klorna efter lunch och Khan hade somnat redan innan jag fick tag på första tassen (har alltid en liten gosstund före & efter). 


-

Fler bilder från lägret finns HÄR. Som vanligt får man lov att sno precis som man vill- klicka på neråtpilen & spara i datorn. 

Ovido - Quiz & Flashcards