Schaferbus

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Sabina Grönqvist - 6 januari 2012 22:31

Sådär ja- så knackade verkligenheten / vardagen på dörren. Poff sa det så var semestern över för den här gången.   Det har hursomhelst varit en rätt skön, om än händelselös ledighet. Inte för att det saknats projekt liksom- men mest för att jag verkligen inte haft varken ork eller lust. Elextrolux har blitt stående och samlat damm ( ja nästan iallafall), hundträningen har varit nedpackat i en låda & vädret har varit mög.   Istället har jag vilat, vilat & åter vilat. Tiden strax innan semestern var ju rätt livat både på jobb & hemma. Flänga hit & dit, greja med sjuk hund, greja med bil, byta pass 3005011 gånger und so weiter.  


-


Lite har jag iallafall fått gjort. Julen åkte ut genom dörren så fort jag kom hem från släkten. Jag gillar verkligen julig mysstämning i december, men så fort vi har skjutit in det nya året vill jag ha vårkänsla.   Granen står iof nerklippt i en svart soppsäck på balkongen eftersom containern inte kommer förrän nästa vecka, men resten av julpyntet är borta. 


Sen var jag & Khan hundvakt åt Lilly så att matte Anna skulle kunna kurera sig från dunderförkylning utan dåligt samvete. Tog en långrunda på Revinge - där Lilly fick gå i flexi. Khan insåg fort att det inte var en bra idé att springa in i snöret & Lilly insåg att det inte var ok att springa runt mig som en dåre i högsta växeln.   Extra nöjd var jag när det gick att gå på 1 tim promenad på kvällen sen med både samtidigt. Hade det varit sommar kan jag tänka mig dubbla rundor, men i blåst & spöregn är jag inte riktigt lika motiverad.    


Har hunnit med att träna lite själv också & det är rätt skönt att få köra igenom kroppen & rensa hjärnkontoret mellan varven. 


Vad jag borde ha gjort men inte kom mig för var att köpa en ny kaffekokare. Det känns knappt lönt att sätta igång den ens- får ta det i veckan känner jag. Det är liite kris när t om gammalt sjukhuskaffe smakar godare & är varmare.   


-

Khan har mest gått på långrunda & bara varit han oxå. Igår & idag har han dock fått lite träning inomhus. Ingångar, position i fria följet, läggande u gång + ställande u gång.  Ja, och så övade vi på att lyssna på promenader också - han hörde rätt bra även utan karameller visade det sig (efter en stund) .   Testade lite kryp inomhus också- men golvet är sjukt halt & han kannar liksom mest runt. Så det blir övning utomhus + på balkongen/matta. 


-

Helgen består av jobb liksom början av nästa vecka. Morgonpass är helt ok tycker jag, när jag väl kommit ur sängen. Min plan är iallafall att träna lite lydnad på klubben antingen lördag eller söndag - om vädret inte ställer till det (då tränar jag inomhus).     Tänkte köra lite apportering, framförgående & hopp. Det är liksom inte så lätt att träna inomhus känner jag.   

  

Ovido - Quiz & Flashcards