Schaferbus

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Hemmaspa

Av Sabina Grönqvist - 31 januari 2012 10:04

Det blir ju inte fullt så mkt gåing på jobb som man skulle kunna tro, de blir liksom mest rivstarter & stopp. Alltså gäller det att ligga i för att komma upp i steg & flås. Alltså traskade jag iväg på långrunda direkt efter jobb igår. Hur skönt som helst faktiskt att ha rensat hjärnan & ställa om från work-mode. Fixade lite hemma, lagade mat & tog en paus på soffan innan jag åkte till gymmet för ett pass BodyPump. Jag gillar inte alls den stora salen till detta- musiken ekar liksom & det blir inte samma tryck alls, eller så var jag trött i kroppen kanske för jag orkade liksom inte alls ta i.    


När jag kom hem från träningen satte jag igång med lite hemmaspa: hårinpackning, ansiktsmask, hårborttagning. Ska man få ihop vardagen när man är själv av allt (borde ju få handikapp & fler timmar per dygn kan jag tycka) så får man vara effektivitets minister en masse. Alltså fick Khan öva på platsliggning medan jag duschade & gjorde hårinpackning och sitt kvar medan jag gjorde ansiktsmask. Gick himla bra tycker jag, 1 påminnelse på varje bara & sisådär 7-8 minuter    


   


... Har mellansparat lite här för en morgonrunda i parken. Tanken var en kortare promenad, men det blev 1 timme i parken. Khan fick dona omkring & sen blev det lite träning oxå. De senaste dagarna har jag tränat i superkorta pass & försökt vara noga med att sluta träna när det går som bäst & Khan fortfarande är fräsch i hjärnkontoret. Tycker det har blivit riktigt bra & idag var Khan verkligen inte klar när jag tyckte att vi var det.   Varför? Jo, får att jag ska hitta hur jag ska samla ihop Khan, lugnt & tydligt. Det funkar liksom inte att nöta ner honom med 20 min linförighet tycker jag.  Hursomhelst hade vi en mysig stund: busade med lite pinnar & mellan varven blev det filat på både högersvängar, vänstersvängar & halter i fria följet- där jag verkligen känner att vi börjar hitta tillbaka efter någon form av hårdsmälta (har övertränat utan egentlig plan allt för mkt! ). För dagen var Khan väldigt yster: boink/ wiiiiie / jag vet inte riktigt vad jag gör egentligen   Men jag tycker det blev bra ändå, förutom första vändan framförgående som var både snett, vint & med hund på fel håll. Bara att göra om & göra rätt. Ska sätta tillbaka extern belöningarna nästa pass. Har inte haft det på länge & det är dags att backa & påminna lite.


Idag är planen att åka ut någonstans och gå långrunda & sen blir det ett gympass till ikväll. Jag hoppas verkligen att alla inte tänker komma, för jag kunde bara boka reservplatser. Snart är det tack & lov februari och då brukar folkmassan på gymmet minska avsevärt  Bra tycker jag!   

 
 
Nina

Nina

31 januari 2012 11:49

Snart ger Nyårslöftena upp ska du se :)! De återkommer sen efter sommarsemestern *hehe*. Med de beskrivna ljudeffekterna kan jag se träningsmooden framför mig. Ha en underbar och alldeles ospännande dag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards