Schaferbus

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Träning i plaskköping

Av Sabina Grönqvist - 22 januari 2012 09:15

Fredagens vårkänslor är ju verkligen ett minne blott. Herregud vilket mögväder det har varit - och är- iskallt &snöblandat blask. Inte impressed alls faktiskt. Kvällsrundan igår kanade jag mest rundor på & har väl aldrig varit så glad för koppel vett & etikett slitet från dag 1    


Hursomhelst var vi några stycken ur onsdagstårtgruppen som trotsade väderprognoserna. Nina, Gosia, Anna, Magnus träffades på klubben strax efter kl 11. Efter en fika, där Frasse fick vara polishund on a mission ( gud vad gullig han är!), traskade vi ut i regnet för att träna platsliggning. Det är liksom dags att ta tag i våra akilleshälar nu, det blir ju knappast bättre av vila.   En av akilleshälarna är ju som bekant platsliggning- ja oxå lyssna på matte mit ordnung. 


Första omgången var ju inte direkt lyckad alls & det var inte långt ifrån att jag pensionerade hunden från vidare träning & mig som hundtränare- för gott!   Han kan konsten att vara störrig iallafall.   Ibland är man lite extra tacksam för sina träningskamrater. Tack gode gud att han insåg snabbare än vanlig att jag inte direkt tyckte han var rolig. Nu har jag iallafall en träningsplan för nästkommande 1 miljon plats-träningar. Tack Nina!   Körde med de nya rutinerna 2 ggr á 3 minuter & det blev ju väldans bra. Rutiner, rutiner, rutiner. Betänketid, betänketid, betänketid. Att Khan dessutom lyssnade & la sig ner på håll känns hur gott som helst. Några gånger låg han t om med hakan i backen.  


Efter en rastrunda tillsammans med Cina körde jag för att hämta upp Diva. Herregud vad de röjde när vi kom in. Upp i soffan, runt- runt-runt.   Det tog ett tag att lugna ner kaoset & Diva retsticka fick ligga i koppel på golvet medan jag kollade på film & Khan värmde mina kalla fossingar. Kollade på "Beautiful boy" en rätt knepig film om en kille som skjuter sina skolkamrater + sig själv & hur hans föräldrar hanterar tiden efter. Ingen hit alls faktiskt... 


Körde och hämta mamma & Petra efter jobb så det slapp vänta på bussen i mögvädret. Gick en runda i Lomma på isbana, men lyckades iallafall hitta gräsmatta att gå på stora delar av rundan.  


Idag har jag inga planer what so ever! Ska strax ge mig ut på morgonrundan, en långrunda ska jag oxå hinna med. Mamma & Petra kommer ev på fika, men annars blir det nog mest en slappedag.   

 
 
Petra

Petra

22 januari 2012 11:33

Oxå har jag blivit med träningskort så vi får åka inom Stadium/Brand World för mina träningsskor verkar ha blivit kvar i England :s.

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

 
Noomi

Noomi

22 januari 2012 20:31

Det där med att pensionera jycken från vidare träning kan jag skriva under på. Jeppe var farligt nära förtidspension idag ;) Men trägen vinner - hoppas du får bra utdelning med rutinerna. Precis vad mitt yrväder behöver också ;)
Hoppas snöblasket blir kortvarigt!
Kramar

http://www.dizzyweb.se

Sabina Grönqvist

23 januari 2012 10:13

Just idag är det faktiskt riktigt krispigt väder ute, synd bara att jag måste jobba ;)

För tillfället är den här jycken både nära förtidspensionering & blocketannons. Det hade varit bra med ett litet kvitto på arbete i rätt riktigt snart ;)

// Kram kram

 
Nina

Nina

23 januari 2012 09:11

Jag riktigt KÄNDE din frustration och är tacksam att jag lyckades avstyra pensioneringen *puh*. Rutiner rutiner rutiner tror jag är grejen, det ska se likadant ut alltid och sen försvårar man själva uppgiften istället. Khan är en sällsynt störig kille när han sätter den sidan till men jag tyckte du skötte det riktigt proffsigt! Nu åker vi! //Kramar

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

23 januari 2012 10:11

Ja det är inte lite frustration när han sätter sin mer störiga sida till :(!

Tror det kan bli bra med rutiner som sagt & så får jag nog ta en vända "mena- vad - du- säger"... *SUCK*!

// KRAMAR

 
Ingen bild

Cina

23 januari 2012 18:28

hörsamheten från Kahn under lilla rasterundan var oxå finfin :) Tack för sällisen där på plaskplanen

Sabina Grönqvist

25 januari 2012 22:35

Tack själv. Ja, ibland kan han min prins- han vet iaf hur han ska göra mig glad

 
Anna @ Rocktassar

Anna @ Rocktassar

23 januari 2012 19:36

Hej, hittade hit från Sussie och gänget! Var bara tvungen att få säga vilken fin schäfer du har =)

http://www.rocktassar.se

Sabina Grönqvist

25 januari 2012 22:34

Hej & tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards