Schaferbus

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

En torsdagsblogg.

Av Sabina Grönqvist - 26 maj 2011 05:45

Igår hade vi möte på jobbet-igen.  Jag är inte gjord för att sitta still på en stol i över 1,5 timme samtidigt som jag ska lyssna på dravel. Två dagar på rak tycker jag dessutom är överkurs och borde innebära löneökning.  

-


Efter jobb höll jag på att somna i soffan, men fick fart under fötterna och åkte iväg till Bokskogen. Nu blev det inte 10 km rundan eftersom det är rätt trist för den som var satt att roa valpen. Istället traskade jag, mamma och Khan en slinga på 3,6 km (nånting sånt!?). Sen gick vi tillbaka till bilen och byte så mamma passade Carlzon medan vi traskade iväg igen. Det blev väl totalt ca 6,5 km eller nåt för mig och Khan i rätt bra tempo. Khan fick balansera lite på stock och sten, men var nog rätt nöjd att få gasa iväg som en antilop på grön bete.   


Innan vi åkte hem passade vi på att köpa en glass  


Khan lyckades förresten med konststycket att smacka en fet-stor pinne mitt på mitt vänstra knä under rundan.   Jag har bara väntat på just den incidenten eftersom han ju alltid letar upp de allra största. Nu är jag ju iof rätt tacksam att jag bara åkte på en propp s.a.s- en kollega till mig har 3 schabradorer som drönade in i hennes knä med operation som resultat.   Knäskål ur led, lösa benflisor, ledband åt skogen- ja ny fattar. Ett tips: glo inte på ajfönen samtidigt som ny rastar lekande hundar.    


-

Sen var det bara att åka hem och utfodra pälsen och medan middagen meckades passade jag på att duscha. Jag orkar bara inte med att göra det på morgonen.  


-

Igår fick Khan träna lite apportering i köket. Fick till några riktigt fina försök tyckte jag. Började med fast framifrån och sen gjorde jag några varv där Khan satt mitt emot- så det liksom blir naturligt att komma mot mig. Avslutade med att Khan i fotposition, han tog apporten fint på "apport" och höll kvar utan tugg. Rumpan var dessutom kvar på samma ställe, i golvet.    Kryp funkade inte alls att öva i köket eftersom Khan kanade runt som bambi på hal is. 


-

Ikväll är planen att gå en rejäl powerwalk runda inkl lite träning på gräsplättar längs vägen. Sen ska jag plocka undan, gå ett varv med dammsugaren och golvmoppen.   Rätt så skönt att ha undanröjt till fredagkväll & helgen tycker jag. Räkningarna ska också betalas.   

 
 
Nina

Nina

26 maj 2011 05:54

Gomojjon :)! KUL att apporteringarna funkade fint! Gött att kunna promenixa i skift så där - icke alla som har en med en puppywatcher på skogsrundorna *fniss*. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

26 maj 2011 21:18

Det är rätt skönt att kunna powerwalka i skift- ja! Man blir ju knäpp av att bara traska runt huset- kommer jag ihåg ;-)

Jag är bara SÅ glad över apporterings träsket börjar närma sig lite mer raksträcka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards