Schaferbus

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Sabina Grönqvist - 10 maj 2011 19:43

Nu är det riktig sommarväder ute. På rundan efter jobb traskade jag iväg med kofta, men fick snabbt plocka av den och gå i linne.  Det blev en runda runt pildammarna, Khan fick öva på lite småtrix-men mest gick vi bara omkring och mös.   


-

Igår fick O'Malley- världens finaste kisse somna in.   Han har varit skröplig en tid, fått anfall där han kippat efter andan och det är ju inte särskilt värdigt alls.


Det var en riktigt lugn dag så jag gick hem lite tidigare från jobb. Medan jag ändå var hos veterinären fick jag utskrivet kortisontabletter till Khan just in case som jag ska hämta ut imorgon. Gick en långrunda vid kalkbrottet innan vi åkte hem och kastade oss på sofflocket. Var inte alls särskilt sugen på att åka ner till klubben efteråt. Däremot fick Khan öva på inkallning 3 meter från en fasan och han kom som skjuten ur en kanon.  


-

Idag blev precis lika lugn på jobb. För första gången sedan jag började jobba kunde jag gå ut och sätta mig vid 42:an på lunch. Petra (kollega) bjöd på årets första glass-en magnum och det var rätt mysigt att sitta där.   Efter lunchen var det dags för strömavbrott- planerat- numero due på sjukhuset. Hela avdelningen mörklades och det blev ju lite intressant när det var dags för toalettbesök.  Jaja, det löste sig det också. Landade en stund på soffan och sov nog i nästan 1,5 timme efter att jag kom hem. Efter den powernapen traskade jag iväg på långrunda i pildammarna.  


-

Imorgon är det dags för onsdagsparty och då är det tårtdags X 2. Tur att jag traskade en rejäl runda idag då.   Khan har faktiskt haft det rätt lugnt på träningsfronten de senaste veckorna så nu är det dags att kika igång igen känner jag. 



-

Antal steg igår: 19 123

Antal steg idag: 19 880

Ovido - Quiz & Flashcards