Schaferbus

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Sabina Grönqvist - 3 maj 2011 09:28

Är precis inkommen från dagens morgonrunda. Har servat pälsen med karameller, gos och frulle. Själv ska jag käka frukost (håller på), sätta på ansiktet framför spegeln och läsa en bok en stund i soffan innan jag kikar igång dagen på riktigt. 


-

Morgonrundan blev ju ett trauma kan jag säga. De sista veckorna på mitt schema är ju katastrofala och den sista veckan har jag gått motsvarighet till toarunda med Khan. Jag brukar vara sjukt noga med att ha med godis och boll för att belöna vardagslydnad, men ja det har bara inte blivit så.  Khan gick som påtänd lipizaner häst på uppåt-tjack. Kastade sig hit och dit i kopplet, var allmänt ohörsam och fattade inte alls varför jag blev skitförbannad.   Jag hade några bitar frolic med mig, men de tog ju slut rätt fort om man säger så.     Extra bra blev det ju när vi träffade Leon, en schäferhane på 3 år, som Khan brukar få hälsa på. Ingen av hundarna fick precis pluspoäng i gott uppförande.   Ja, nog om detta. Godis, klicker,boll ska med på nästa promenad och sen ska vi träna lite grann.  


-

Igår traskade jag iväg rätt så tidigt på förmiddagen. Lånade lite böcker på biblioteket, jag har äntligen hämtad mig från studietiden , innan jag landade i frisörstolen. Jenny fick tillåtelse att testa en rätt annorlunda frisyr, som faktiskt blev rätt fräck, men som jag inte kommer ha i flera år framöver.     I söndags hade jag dessutom spa kväll. Efter en powernap när jag kom hem från jobb kastade jag mig iväg för att köpa hårfärg, la ansiktsmask, rakade bort orangutang looken och målade tånaglarna.  


-


Idag ska jag träffa Anna och beaglen Lilly för en promenad i skogen. Min plan är att hinna med en uppfräschning av hemmet också, men vi får se vad klockan blir när jag kommer hem.   Veckans matsedel plan B versionen är förresten räddad. Fick hem kuponger köp 1 få 2- som hittat tycker jag.  Inte så volangmässigt, men ja...   

Ovido - Quiz & Flashcards