Schaferbus

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Sabina Grönqvist - 31 maj 2011 22:50

Igår var vår plan att traska iväg till Pildammsparken för långrunda innan jag skulle jobba. Vissa dagar har man tydligen EXTREMT otur när man tänker.   Promenera med en 10 månaders ungtupp som inte direkt är allvarligt lagd (pröva: klassens clown) och en 10 veckors rätt kavat puppy som tycker han är asfräck ( läs: dynamon).  Den sistnämnde skulle vi börja av och till.  Ja, vi kom ju några meter innan vi tog bilen istället. Det sparade några meters sinnesro. 



Promenaden som sådan blev himla mysig. Khan fick öva på lite trix, vi övade skall vilket höll på att leda till att en stackars gammal farbror med hund i flexi höll på att få en hjärtinfarkt. Han kan skälla rätt manligt min knast ( och sitta på lallan samtidigt).  Grejade med kryp och nu fattar han på ett ungefär vad det är som moment. Nu vill jag att han ska förstå att det är låg position som är nyckeln till karameller och jubel (fast på ett lugnt viss då   ). Gick ett långt pass fritt följ med en massa vändningar hit och dit. Poängen var att öva håll koll på vart jag är på väg plus att jag verkligen försökte vara tydligen i kroppen. Blev rätt bra tror jag. Bilder finns i Petras kamera- så tjata på henne.  


-

Idag passade mormor grisknoen och piggsvinet. Tydligen hade pälsarna varit extremt välartade  & fick ideel lovord.  Tyvärr så till den milda grad att mormor (80 år) tycker att hon kan promenixa med Khan hem till sig, vid Willys. "Han är ju så snäll och lydig" Dä va oväntat! Körde hursomhelst mormor hem som tack för hjälpen och på vägen tillbaka orkade mina armar bara inte med att bära Carlzon a ka klumpen upp från bilen. Alltså fick de gå=gå på var sin sida om mig. Det måste ha varit en syn- tror jag alltså.  


Åkte ner till klubben på kvällen för möte om sommarens SSM. Khan fick komma ut två vändor för att träna. Fritt följ med fokus: position! Inte tränga och hålla koll på alla benen. Krypet tycker jag går framåt, så där fortsätter jag bara som hitintills. Körde några korta platsläggande där jag lämnade i kopplets längd. Läggande under gång och inkallning från sittande körde jag utan inkallning idag- eftersom Khan har en propeller i lallan. 


-

Hämtade mamma i Lomma och avslutade med att gå en runda tillsammans med pälsarna. Carlzon tyckte absolut att han skulle få följa med- och det fick han ju!   Khan fick vara lös och fick talat om för sig hur man får lov att springa. Carlzon tackade för den hjälpen med att försöka bita Khan i läppen.    

Ovido - Quiz & Flashcards