Schaferbus

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Sabina Grönqvist - 12 maj 2011 06:00

Jag måste ju säga att denna jobbevecka har varit sanslöst sysslolös jämfört med tidigare. De senaste två dagarna har jag kunnat lämna avdelningen för lunch ( en märk i kalendern event för mig).   Att det dessutom har varit fint väder... ja det är bara underbart. Igår bjöd vårt fackförbund dessutom på grillat till lunch och delade ut nyskrivna broschyrer om lite allt möjligt. Jag tog en av varje jag och lämnade till chefen på avdelningsmötet.    En ganska lagom hint tror jag. Broschyrerna handlade om hälsosamma arbetstider, chefskap och etik.  


-

På kvällen var det dags för onsdagsparty och det blev ju väldans party-isch, även utan tårtan som Yaxxon och Ajaxx bjöd på.  De senaste veckorna har jag ju allt mer insett att Khan inte fattar grejen med sitt/ligg kvar/plats. Det känns inte som att han skiter i det utan han kommer mer traskandes efter a lá jag fattar inget så jag kommer. Alltså, jag lade honom plats, stod kvar och Jonas dirigerade.  Mycket riktigt så har Khan inte fattat vad han förväntas göra- alltså grejade vi med det. Han låg hur fint som helst, jag traskade iväg en bit och gick tillbaka- kanon. SEN kommer party biten. Platsliggningen var slut och de som varit gömda kom fram bakom träden. Khan hamnade i någon sort existentiell kris och for framåt ystert skällandes, svansen i topp och med Ajaxx i släptåg.  


 Mattias var mottagare på budföring och var ju inte riktigt beredd på att Khan sladdade in & sladdade ut.   Jaja, han gjorde ett rätt rejält uppryck efter det.

Khan fick krypa och jag tror vi är på rätt håll, fritt följ är jag supernöjd med. Rakt och fin och han var snabbt med i vändningarna.   Läggande under gång gör han jättefint, men det är ju det här med ligg kvar biten. Jag testade med att helt enkelt INTE kalla in utan gå tillbaka och belöna. Vips så låg han.   Komma tillbaka med apporten testa jag också. Nu kommer han in mot mig, men släppar apporten några meter ifrån. Jag är supernöjd med detta i nuläget och själva fast + avlämnadet träna jag för sig inomhus när det är mindre konflikt. 


-

Idag ska jag ta en tur till klubben efter jobb. Dessutom ska jag beställa en robustbur. Enkelburen ska säljas, men jag väntar tills robustburen har kommit innan jag lägger ut en annons.          

Ovido - Quiz & Flashcards