Schaferbus

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Sabina Grönqvist - 13 maj 2011 06:15

Jodå, jag kunde flexa hela 30 minuter tidigare igår och bara det är ju hur mysigt som helst. Möte upp mamma och Khan utanför Ica för lite akutshopping. Jag har sagt det innan men säger det igen jag VÄGRAR att binda Khan utanför en affär på Möllan.  Det är helt enkelt för lätt att ta honom med sig.  Igår var jag en stolt matte när jag hur smidigt som helst bar hem kassar plus höll hund i koppel undan fågelbo, omkullåkningar eller andra incidenter.   












-


Tanken var ju egentligen att jag skulle åka till klubben på kvällen. Men när jag väl var hemma vid 18 tiden orkade jag bara inte med att stressa med utfodring och allt.   Alltså tränade jag och Khan i vardagsrummet på helt partytricks: pang (Khan ska trilla ihop på sidan och ligga död på sidan). Buga- ett extremt bra vinna hundrädda människors gillande trick  och så lite mer användbart, kryp.  


Åkte iväg en snabb vända med Petra för att fixa bur till Carlzon   Middagen intogs ute på balkongen, som har nyoljat bord och trallgolv.   .



Traskade en kvällsrunda utan att frysa och det var ljust nästan hela rundan. Bara det gör ju att ens humör åker några våningar uppåt.  Passade på att hoppa in i duschen efter kvällsrundan. Jag är definitivt INTE en morgonmänniska och jag kan bara inte med att gå upp extra tidigt för att duscha.   

-

På tal om att inte vara morgonmänniska så är idag sista morgonpasset denna vecka. Tack gode gud! Enda fördelen med morgonpass är ju att jag kan träna hund på kvällen. På förmiddagar är man ju ofta rätt ensam nere på klubben.   


-



Idag är planen att gå en rejäl powerwalk runda- Khan ska få lära sig konceptet GÅ= GÅ= GÅ *mohahaha*  Tror det får bli en tur ner till Hemmakväll för att rädda soffmyset. Tv-tablån är ju deprimerande dålig och just ikväll känner jag inte för att ägna mig åt konsten att zappa & zappa mera.   

-

Antal steg igår: 15 231 
















Ovido - Quiz & Flashcards