Schaferbus

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Sabina Grönqvist - 4 maj 2011 08:42

Sådär då var ledigheten över för den här gången, innan den ens hann börja känns det som.   Men å andra sidan så är det bara två morgonpass tills nästa ledighet börjar.  


-

Igår ja... Åkte iväg till Dalby Söderskog tillsammans med Anna. Regnet hängde i luften, blåsten var svinkall   och vi blev rätt förvånade när det visade sig att parkeringen faktiskt innehöll några bilar förutom oss. Khan var ju inte direkt välartad när jag tog ut honom ur bilen och det tog en liten stund innan jag fick tag på kravetten.  Jag får kanske se det som ett plus att han sprang runt mig/oss och inte till människorna som stod 5 meter ifrån.   Jaja. Det tog en stund att diskutera det här med koppeletikett kan jag säga. Det var rätt skönt när vi kommit utom synhåll så att jag kunde koppla loss.  Resten av promenaden på ca 1,5 timme fick Khan springa runt som en dåre och visa att han faktiskt kan vara rätt välartad mellan varven.   Han fick balansera lite på stockar, öva sitt och ligg uppe på stockarna och buga.   Någonstans halvvägs kom beageln på att det var rätt fräsigt att casha in lite frolic för att hoppa upp på en trädstam (lite lättare att få plats om man är lite liksom). Nu ska hon bara få med matte på tåget så blir det bra sen.  


-

Hemma igen var tanken att jag skulle ta itu med städning och traska iväg till affären, med det orkade jag bara inte. Istället hamnade jag i soffan med min bok-som nu är utläst.  Efter lite pausvila var det bara att gå och handla, vände i dörren och traskade ut på långrunda som faktiskt blev rätt välartad den med. Ja, jag hade frolic och boll med mig.  


-

Stegräknaren har jag glömt totalt den senaste veckan, ska se om den går att återuppliva under dagen.    

Ovido - Quiz & Flashcards