Schaferbus

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Sabina Grönqvist - 8 maj 2011 17:00

Då var ännu en helg över och imorgon drar arbetsveckan igång-igen. Den stora skillnaden är att jag de närmsta veckorna kommer jobba "normala" tider och snart är det semester.   Helvetes veckorna kommer inte komma förrän efter sommaren nästa gång, bara det går ju att allt känns lite lättare.  


-

Fredagskvällen blev väldigt lugn och fin. Luften går liksom verkligen ur en när man går av en pass vändan i slutet av schemaperioden. Åkte iväg och handlade en säck hundmat plus lite tuggben innan middagen intogs på MAX. Khan fick en alldeles egen hamburgare (minus bröd, sås och grönsaker).   Han skötte sig hur fint som helst och är hur lätt som helst att ha med överallt. Lägger sig ner lugn och fint efter en liten stund.  


-

Igår var jag uppe med tuppen. Skulle köra mamma till jobb eftersom det inte går några bussar så tidigt på morgonen. Redan i fredags hade vi bestämt att jag skulle ta med mig kaffe, så det hade mamma fixat när hon väckte mig.   Vi startade vår promenad strax innan 7 och Khan var lös prick hela rundan (han fick gå HÄR vid möten) och just igår var jag hur stolt som helst över min prins.   Halvvägs stannade vi till i Lomma hamn för att käka frukost och då insåg jag att Khans mat var kvar hemma.   Istället fick han ligga ner medan jag drack kaffe och alla båtmänniskor började vakna till. Vi fick dessutom komplimanger av två herrar för den stiliga schäfern.  . Efter promenaden körde jag inom Willys för att handla. Det viktigaste på listan var hundpåsar, vilket jag såklart glömde. *suck*. Innan kl var 9 hade jag alltså traskade 10 000 steg, handlat och gått ett varv med Elextrolux.  Kände mig helt plötsligt väldans inspirerad och tog itu med mummning detalj versionen. 


På eftermiddagen åkte jag ner till klubben för att vara siffervisare på TS-tävling. Jag tror eventuellt att domaren blev lite trött på alla mina frågor. Fast han var inte sen till att förklara av sig själv heller.    Khan fick komma ut till prisutdelningen- förutom att välta Vickys vin när han skulle hälsa är jag supernöjd med hur han skötte sig. På kvällen var Tulle så trött att han snarkade i sin biabädd, medan vi tittade på Marley och jag.   Jag kan inte titta på den filmen (eller Haichiko) utan att tårarna sprutar, jag är inte ens blödig men de filmerna klarar jag inte av trots att det förhoppningsvis är minst 10 år tills jag står där själv nästa gång.      


-

Idag började jag dagen lugnt och fint. Petra gick morgonrundan med Khan och efter kaffekopp nr 3 var uppdrucken gav jag mig iväg på en löprunda. Inte helt smart med benhinneinflammation skulle det visa sig.   Min riddare på vit springare var svart och heter till vardags Snällvis. Jag nästintill tumlade in i honom och Kattis. Vi traskade några varv runt pildammarna (attans att stegräknaren var hemma), pratade om ditt och datt, helt plötsligt var klockan halv 11.   Fick lite bråttom hem. Efter dusch och lite paus åkte vi iväg för att hälsa på Carlzon the clump of stäppen. Herregud vad de två höll igång.  


Den här tiken söker aktiv fodervärd i skåne.     Demonens Carlzon som flyttar in på Hasselgatan på söndag.   


Khan fick en runda på Revinge efter valpgoset. Han fick röja runt som en dåre och så fick han springa sitt allra fortaste. Körde 4 vändor budföringar till Petra & vi lär ju ha en diskussion om vilan emellan skicken  Han sprang som en bumling och var hur lycklig som helst, vila är för mesar helt klart. 


      Jamen alltså          Parabolerna håller han riktade åt mattes håll.   


-

Nu väntar middagsfix. Ska greja till Kyckling tikka masala med bulgur (med vitlök, citron och haricotsverts). Khan är av någon anledning så trött att han inte ens väntar på kvällsmat utan har somnat på mattan i vardagsrummet. 


Ovido - Quiz & Flashcards