Schaferbus

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Sabina Grönqvist - 23 maj 2011 06:15

Igår kickade jag igång dagen himla tidigt, tidigare än vad jag gjort utan väckarklocka.  Pälsarna och jag körde mamma+ Petra till jobb redan vid 06:20 imorse. Tanken var att jag och Khan skulle gå långrunda eftersom mamma började senare. MEN det sket sig med kraft. Khan var inte alls med på banan, det var TUSEN kanadagäss på vår sträcka och det var så kvalmigt att jag höll på att kräkas.   Alltså gick vi världens kortaste sväng- där Khan sprang som en dåre- innan vi åkte hem och la oss på sofflocket.   Pälsarna fick frukost, Carlzon hade inte riktigt tid med sin och blev lite brydd när jag helt enkelt tog bort den. Den stod ju här nyss....   Khan äter ju sin mat på två sekunder innan han försöker övertyga alla om att han aldrig fick någon. Själv lyckades jag långt om länge få i mig en knäckemacka. Jag hatar frukost det bara är så.   Medan jag och Khan huttade oss på sofflocket fick Carlzon campa i buren för att inse att det var somna som var grejen.  Efter ett flintaryck deluxe och 2 rundor med lillen la lugnet sig över Hasselgatan. 


-

Min plan att köpa nytt halsband på Satchmos visade sig vara rätt haltande eftersom det var stängt. Körde inom en djuraffär i Lomma men där fanns bara stl 40 eller 75 på halsband som var aktuella.   Carlzon fick följa med in för miljöträning och på köpet fick han med sig två ben för besväret. Sen traskade jag en runda med Khan medan vi väntade på Petra (mamma passade Carlzon). Körde inom djuraffär nummer 3 på vägen hem med det var samma grej där. 40 cm eller 75 cm-finns inget mitt emellan liksom?   


-

Lite hastigt och lustigt blev det bestämt att jag skulle köra till Svedala för byggsök. Carlzon fick, av smittskyddsskäl, stanna hemma. Khan gick som sista hund och vi tvättade händerna innan. Redan när jag tog på tjänstetecknet ( andra gången han har det) kopplade han på nästan, vindade och fick springa iväg.    


   Periskop-fansen på topp.          Åhh , här var någon...  

   Kolla öronen  

   Ja, jag SKA fixa tjänstetecknet.           Äkta glädje!       Nämen hallå! Va du här!? 


     Off and away!        

Efter två vändor ute gömde sig Susanne inne i "huset". Khan fick vind rätt snabbt men var helt säker på att hon låg uppe på brädorna i mitten. Han klättrade, grejade och donade hur länge som helst utan att hitta. MEN roligast av allt tycker jag är att han verkligen jobbade hela tiden. Nosen var på, fansen viftade och han kämpade. Så stolt jag var!  Efter en rätt bra stund hittade han äntligen Susanne och blev lylligast i hela världen.    


-

På vägen hem öppnade sig himlen och vi fick ta en rätt rejäl språngmarsch från bilden. Extra kul var det att inse att jag glömt plånbocken = språngrunda nr 2.   Hemma hände det inte så mycket med. Pälsen fick kvällsmat och vi kalasade på räkbomb- som vi skulle bjudit gästerna på  om inte - KENNELHOSTAN -slagit till.  Alltså inget låna ut grejor, vattenskålar, tugga pinnar på rundan, eller leka med andra hundar!  BASTA! Khan får ju inte hälsa på hundar hur som, men han brukar få leka med de vuxna hundarna i gruppen. 

Ovido - Quiz & Flashcards