Schaferbus

Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Träning och långrunda med Svedalagänget.

Av Sabina Grönqvist - 14 maj 2011 18:01

Sitter i soffan med ett glas vin och ska strax tända lite ljus. Ute öser regnet ner och just precis nu är det faktiskt rätt mysigt att vara inomhus.   Maj gawd vad det regnar! 


-

Imorse tog jag det väldigt lugnt och fint. Lite återhämtning från gårdagens masterdont pass på jobb. Petra tog morgontruddelutten med Khan medan jag servade med framställd frulle ( till hunden då   ). Plockade undan lite hemma, diskade disken och så innan jag drabbades av plötslig hundträningsinspiration. Hamnade i Svedala och gick en riktigt skön långrunda tillsammans med Petra, Susanne och Ulla.   Khan fick börja med att ligga plats med betoning på att bli kvar. Ulla låg bara någon meter framför och emellanåt var det rätt svårt att bli kvar i vertikalt läge. 


   




Fortsatte med fritt följ. Susanne skötte klickern och jag skötte karamellerna. Så fint Khan gick. Inga turer bort till Ulla som pausade i gräset- bara det är jag supernöjd med.   Det är vänstersvängarna och helomvändningarna som jag måste greja med. I vänstersvängarna handlar det nog mest om hur jag går... ja i helomvändningarna också om jag tänker efter. Susanne hade visa åsikter om just min stegning.  .





   

Khan fick ligga och paus medan Ulla fick sig en genomkörare.  

Amen hon KLICKADE ju- snabba hit med karamellerna!      

Sen traskade vi vidare mot nästa gräsplätt. Blev rätt naturliga pauser när vi traskade mellan gräsplättarna. GB would be proud! Nästa pass grejade jag med kryp och jag tror nog att Susannes tips kan funka himla bra. Ligg rakt!! Fokus på position- LIGG- och ingen vinst av att resa sig och gå framåt.    



Vi avslutade promenaden med "idioten". Alla fotbollsspelare har råkat ut för den här konditionshöjande övningen. Springa som en idiot mellan A och B. Vi gjorde övningen med 1 repboll och 2 bolltokiga schäfrar.  För första gången någonsin hann Khan fram först och Ullas min borde ha varit förevigad på bild.     Efter lite frolic upplet var i alla fall Khan totalt slut i tittorna.        

 
 
Nina

Nina

15 maj 2011 07:33

Vilken härlig dag :)! Det ser iaf väldigt tjusigt ut på bilderna och bilder ljuger ju aaaaldrig eller hur :)? Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Susanne

15 maj 2011 19:02

Härligt med FB för då får man både sällis på promenad och lite ögon på träningen!!
Bra upplägg blev det minsann, rajtantajtan mellan de olika övningsplatserna och då skulle man va fokuserad. Nyttigt!
Såg jättebra ut när mojjan var fokuserad,hihi.
Tack för en trevlig träningsrunda!
Kram

 
Ingen bild

Mamma

17 maj 2011 06:42

I går, måndag, tränade jag och Khan fritt följ på vårt alldeles egna sätt. Och det gick hur bra som helst. Khan är fantastiskt duktig på att visa hur vi ska gå...mysigt efter en tuff dag.

 
Vicky

Vicky

17 maj 2011 18:59

Vilken härlig lördag i Svedala =) Det är en massa att klura på innan man får till det ordentligt. Men det är bara att göra om och göra rätt =) Det går ju framåt och det är det viktigaste ;) // Kram kram

http://www.thepack.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards