Schaferbus

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Äntligen

Av Sabina Grönqvist - 14 april 2011 08:09

Äntligen, äntligen, äntligen har jag gått av min passvända.   På väg hem från jobb gick jag inom Hemmakväll och hyrde lite filmer och godis.   Passade på att sanera hemmet när jag kom hem, dammsög golven- jag måste verkligen byta dammsugarpåse en annan dag... gick över badrummet med lite klorin och Wc Duck också. Attackstädning tycker jag är himla bra. 

-


På väg ner mot klubben gjorde jag ett debå stopp på mobilia för att shoppa upp mig på karameller och vin till helgen. Det byggs ju en massa där och det stod ett antal väktare på parkeringen för att försöka få ordning på kaoset. Inte för att det gjorde så mycket för folk körde lite som de ville ändå.    


-

Träningen igår hade jag inte alls något plan för. Var väl inte sådär på hugget direkt utan gled in lite i helgkoma. MEN det blev rätt bra ändå tycker jag. Det blev lite vi ska bara ha roligt, jag och min hund-känsla över det hela.   Donade runt lite på planen medan de vuxna hundar låg plats med skott. Khan fick springa budis till Nina och han springer sitt allra fortaste. Han kollade in Petra på första sträckan och där hade vi ju lite otur i tankeverksamheten.    Fortsatte greja lite med ingångar och fritt följ och det tar sig med kraft tycker jag.  Fortsatte med läggande under gång, använder klicker och klickar precis när armbågarna landar. Nu tycker jag att han börjar fatta galoppen med det momentet. Krypet blev jag riktigt, riktigt nöjd med igår. Innan har jag ju stått framför Khan men igår fick han krypa i rätt position och kröp några steg innan han fick godis på marken. Även här använde jag klicker och som sagt blev jag riktigt nöjd!   Sen fortsatte jag med "boll-projektet" och jag tror att det går framåt. Eller ja, det gjorde det tills boll nr 2 (mutan) gick sönder.   Avslutade med några inkallningar exkl bromsning med mig som kloss.   

-

Åkte hem lite tidigare från träningen för att hinna inom affären. Väl hemma var det dags att börja laga mat. Rösti, bacon och lingon. Sen hände ingenting mer, tittade på en film men somnade någonstans mot slutet.  

-

Idag ska bilen ombesiktigas och sen ska jag eventuellt ta en tur inom Satchmo's. En långrunda ska också hinnas med innan jag tar itu med lite mer städning. Sen blir det laddning inför GB-helgen   


-

Antal steg igår: 18 005

Antal steg i tisdags: 13 797

Antal steg i måndags: 15 843

 
 
Ingen bild

Susanne

14 april 2011 08:44

Helgkoma, det går inte för sig med tanke på vilka aktiviteter som ska företas i helgen,hehe

Flitigt tränande..ger ju resultat, härligt!
Ses imorgon! Kram

Sabina Grönqvist

14 april 2011 09:02

Nej det gör nog inte det. Får se till att få det avklarat till imorgon bitti ;-) Tålamod är ju som sagt inte min bästa egenskap... *fniss* Men det ger sig det också!

Ses imorgon ja. // Kramar

 
Nina

Nina

14 april 2011 13:20

Attackstädning är icke att förakta :). Khan var en riktig raketrusare igår må jag säga. Hur som helst är han iaf väldigt glad, den lille drummeln :). Hävv najs kåmadej! //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Mamma

17 april 2011 17:28

Aha, är det attackstädning det kallas?. Hur sjutton går försvarsstädning till?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards