Schaferbus

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 6 april 2011 09:17

Våren verkar ju totalt ha kommit av sig i malmö. Det blåser, är ruggigt och igår regnade det småspik, vilket det ju i och för sig inte gör idag.   

-

Igår var jag alltså och besiktiga bilen och det borde ju ha varit en lätt affär iom reparationerna deluxe varianten. Men se så blev det alltså inte. Ett trasigt framdäck innebär ombesiktning.   OK, ok tänkte jag som redan planerat att hutta på sommardäcken. På med sommardäck och så sussa till bilprovningen igen. Det gick inte heller eftersom jag behövde 4 (!) nya sommardäck också.   Nu har jag det, alltså 4 nya sommardäck, och ombesiktning får jag ta i nästa vecka när jag samlat kraft. Just nu är jag bara så trött och less på allt meck att jag känner för att gå i idé eller lägga in mig en månad på psyk all inclusive.   Efter två samtal till bilverkstan (jag börjar fatta vinken av att maila alt ringa och vara påstridig) så blev iallafall bilen färdig. Men så då tog de inte kort.   Något matt i både kropp och själv rullade vi iallafall in på klubbens parkering vid halv 7 tiden.


Först ut var Yaxxon som bara var hur lycklig som helst över att få visa upp alla sina konster, både inlärda och egenkomponerade.   Nina kommenderade Gosia & Ajaxx i appellen och det ser ju bara så sjukt snyggt ut! Khan kändes sjukt med på värmningen så trots att det kryllade av miljoner hundar där nere testade jag att koppla loss. Det funkade väl si så där. OK,han kom tillbaka när jag tjoade   MEN det blir liksom inte så mycket tränat om allt tid ska gå åt till sånt. Alltså koppelpå (my gawd vad det är svårt att hålla ordning på det också  ). Donade vidare med linförighet och det blev ju bara så fint! Fick greja lite med raka och fina sättande och där är nog grejen att inte tjafsa utan ta ett steg fram och rätta upp.   Körde några inkallningar som han också gjorde hur fint som helst. Måste greja lite med avsluten som gärna hamnar PÅ mig. Det är ju hur kul som helst att liksom har fokus på mig, men det känns lite to much när han bromsar med mig som kloss.   Sen började jag greja med läggande som jag tycker han fattade snabbt. En liten liten hjälper blev kvar men han la sig snabbt och tillslut rakt. Körde budföringar till Vicky som inte var beredd på att Khan sladdar in och sladdar ut.   Andra vändan var däremot Vicky med och då satt hur fint som helst och till och med försökte tjuva från mig. Dä va mycket oväntat!

Hoppet blev fint förutom att Khan hoppar så in i snett att han hellre springer runt hindret. Nästa gång får han antingen ha boll på andra sidan alt så får någon stå och blockera sidorna.  Gosia var beredd men stod på fel sida. Räckte med ett nej och sen gjorde vi om. Avslutade med att kasta bollen och byta med brandslangen och det funkade kanon!   


Innan jag åkte hem och kraschade på soffan lämnade jag vinterdäcken på förvaring. Väl hemma fixade jag en snabbmiddag (rester från tacoskvällen) innan jag landade i soffan.


-

Idag blir det kvällspass, ska se om jag hinner hämta min adapter innan. Men jag tror nästan att det får göras imorgon istället. Disken är redan diskad och jag ska ta ett varv med dammsugaren innan jag hoppar in i duschen.

Ovido - Quiz & Flashcards