Schaferbus

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 26 april 2011 09:23

Mitt påsklov har ju varit över sedan länge. Helgen var hur lugn och fin som helst med tanke på att det var just påsk. Jag hade om jag velat kunnat flexa hem redan vid kl 11 både lördag och söndag. MEN då hade jag förlorat storhelgs-OB. Tycker det är lite fult med tanke på att flextimmar faktiskt är övertid, missade luncher och så vidare.  Kvällen igår blev ju extremt dramatisk och slutade med att jag satt nere på akuten tillsammans med en kollega. Det är troligtvis inget allvarligt så sett, men det hade det kunnat vara.   Efter att ha kört henne hem var klockan 24 och jag gick en liten runda med Khan och åt lite när jag kom hem.


Hur som helst så har Khan fått träna. Linförighet där jag går lite längre pass men svänger, gör halt och grejar, tycker han hänger med jättefint.   Apport har jag donat med inomhus- lugnt och fint håll fast (börjar arta sig, men funkar inte än) och så hämta och in till mig. Testa lite på klubben i söndags och det är i alla fall mindre ärevarvstendens. Läggande under gång är jättefint. Kryp har han ju inte fattat än som ett moment. Men jag grejar vidare med godis och nu står jag vid sidan istället för framifrån. Framförgående har vi också tränat och framförallt igår fick jag till 3 superfina skick av 4. Just nu är fokus på att han ska förstå att han ska gå ut framför mig och inte tjur-rusa utan just GÅ.   

-


Idag jobbar jag kväll och hoppas ju på en sansad kväll minus dramatik då. Imorgon är jag ledig och det blir väl en långrunda på dan och sen blir det onsdagsparty på kvällen.   

Ovido - Quiz & Flashcards