Schaferbus

Alla inlägg den 20 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 20 april 2011 09:01

Nu börjar påsken närma sig och lagom till det har solen tagit semester. Jag har ju lyckats pricka in varenda storhelg sedan jag började jobba, vilket ju då innebär att jag kommer jobba i helgen också.   Jag satsar stenhårt på att kunna flexa (eftersom jag är löpare i helgen) för att kunna åka till klubben för att träna och gå långrundor.   Däremot är jag ledig torsdag och fredag så då ska jag träna hund.    Ikväll väntar ett kvällspass och planen är att greja lite med apportering inomhus och sen tänkte jag börja med framförgående ( eller GÅ) på rundan. Får se hur det går. 


-

I måndags efter jobb var det nästan sommarvärme ute.   Körde iväg för att långrasta, men my gawd vad mycket folk det fanns på Blåseberga. Fint väder, påsklov och ja det var inte lönt att rasta där kan jag tala om.  Jag har ju inte jättemånga alternativa rastställe (sibbarp eller stranden kryllar ju också av folk sas). Tillslut stannade vi till i Bunkeflo och traskade på fältet.   Hemma igen hände det inte så mycket mer. Kollade lite på tv, gick en sista nattkissrunda och sen sängen.


-

Igår var det ungefär samma schema, förutom att jag somnade en stund i soffan när jag kom hem.   Efter att jag vaknat till tog jag mig samman och åkte iväg på rastrunda. Khan fick leta lite godis och springa efter bollen, men det blev inte så mycket mer träning. Passade på att handla på vägen hem. Fixade till varma mackor till middag och sen blev det tända ljus och film. Filmen i sig var väl ingen höjdare precis.  Eat, love and pray kan eventuellt vara ok som måndagsfilm på TV 4, men är inte värd pengarna.     


-

Antal steg igår: 18 403

Ovido - Quiz & Flashcards