Schaferbus

Alla inlägg den 1 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 1 april 2011 09:15

Vädret i malmö är ju fullständigt bedrövligt. När jag traskade hem från jobb vid 21:30 igår kväll öste regnet fullkomligt ner. Imorse när jag skulle gå ut på morgonrunda hade jackan fortfarande inte torkat.   Det är sådär fräckt kan jag ju tycka. Vädret idag fortsätter på samma tema, regn och rusk. 

-


Ikväll har jag tagit ett extra pass precis som igår. Det är ju inte det roligaste som finns att gå in en fredag kväll när jag egentligen skulle varit ledig 6 dagar på rad. MEN eftersom jag får ( eller krävde) kvalificerad övertid så känns det som en rätt okej morot ändå.  Det är ju liksom inte många som vill gå in en fredag kväll altlså gick jag all out och krävde övertid en vecka i förväg.Money money money must be funny....  


Hursomhelst så ska jag försöka fundera ut något fredagsmysigt (är det ens ett ord?) att äta. Det känns sådär fräckt att laga något när jag ramlar innanför dörren kl 22 (förhoppningsvis), så ja det måste vara snabbt och smidigt. Take out ingår inte i min "nu-ska-jag-jävlar i det-komma- i -form- till-sommaren" plan, så det går bort.   Vin finns inte heller hemma, så jag ska försöka komma på något extra gott som går snabbt att fixa till. Japp så får det bli.    Allt för lite fredagsstämning liksom. Eventuellt ska jag försöka flexa lite tidigare, typ 5 minuter (wish me luck) för en snabb runda inom Hemmakväll.  Risken är ju att alla bra filmer är uthyrda redan, MEN det finns ju absolut inget att titta på så det är värt en chansning tycker jag.  Det är inte så värst fredags mys känsla över att sitta och zappa igenom alla kanaler trehundrafemtielva gånger.   

-


Imorgon har jag inga planer alls. Gud så skönt! Känner mig riktigt sugen att göra något hundigt OM regnet försvinner. Storhandla skulle jag egentligen också behöva, men det får jag se om jag har ork till imorgon.     

-


Antal steg igår: 14 388

Ovido - Quiz & Flashcards