Schaferbus

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 18 april 2011 05:15

Sådär då är det ny arbetsvecka-igen liksom. Det får bli en träningsfri kväll för oss, känner jag.    Ska åka ut och gå en långrunda men sen blir det nog mest lite pill hemma. Har en film kvar som jag ska titta på innan det är dags att lämna tillbaka den, helst i tid också.  Blev förresten lite glatt överraskad när jag dubbelkollade med almanackan igår. Är ledig både torsdag och fredag.   Tyvärr innebär ju det att jag jobbar helgen, men jag har en sån där sluta kl 15. Förutsatt att jag kan gå i tid (och helst flexa strax efter 14) hinner jag ner till klubben inkl mys på kvällen sen.   

-


I helgen har det varit GB helg. Det har varit enormt spännande men gud vad trött man blir av att hålla fokus hela tiden.   I fredags fick Khan börja med hörsamhet, hörsamhet, hörsamhet- i den ordningen.  Lyssna på matte = kamplek. Nu ska jag bara tänka på mitt röstläge och att det inte ska gå femtielva galoppsteg innan jag belönar. Körde några sådana vändor under dagen och det känns faktiskt som att Khan börjat tycka att jag kan vara lite kul. Grejade även med det här med att koppel på INTE = roliga slut. Bli inkallad inte alltid= bli fångad osv. Tvärtom tänket.   Känns himla bra tycker jag. 


I lördags fortsatte jag att greja med hörsamhet på förmiddagen. Kattis fick agera störning och springa iväg, mest eftersom Khan cirklade runt mig.  På eftermiddagen började vi greja med apportering. Lugnt och fint, men framförallt INGA ärevarv.   Avslutade dagen med en runda runt appellplanen tillsammans med Kattis och Elvis. Testade att kasta bollen till Khan och han kom tillbaka med den varenda gång!.    



Jitté koncentrerad.   


     

  

Igår fortsatte jag att greja med apportering. Gick in på agility banan för att slippa jaga honom runt planen.   Testade att kasta apporten, nu kommer han ju in en bit men viker av något meter framför. Tillsammans med Nina testade jag att belöna rörelsen mot mig med hopp&lek, varvat med kamp med apporten hos mig. Tror det kan bli himla bra. Efter en stunds vila fick jag körde jag pass nr 2 med Mattias. Vände om och gick på andra hållet, satte mig på huk och då tog det faktiskt inte lång stund innan jag hade en apport framför fötterna.   Bara det är ju enorma framsteg.     

 


      

 

Fler bilder från helgen finns här och här.   

Ovido - Quiz & Flashcards