Schaferbus

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 29 april 2011 05:30

Blåsten nådde ju Malmö igår. Solen var framme precis som innan, men det var bara att plocka på sig jackan igen.   Så länge det inte regnar så är jag glad. Efter jobb satte jag mig i fåtöljen med en kopp kaffe och uppdaterade mig i bloggvärlden. Det är det tråkiga med att jobba på sjukhus, det går inte att hålla koll på alla bloggar eller facebook.   


-


Efter en stund där, samlade jag ihåg mig och åkte ner till klubben för lite träning. Jag var ju inte särskilt unik i det avseendet just igår.   Parkeringsplatserna tog slut och folk fick ställe sig lite varstans.  Jag var ute i god tid och tog ut Khan för att greja vidare med vänstersvängar inkl "in". Blev kanonbra tycker jag.   Just igår kände jag mig himla inspirerade och hade faktiskt tagit med mig apporten ut. Testade lite olika varianter. La apporten mellan oss, klickade vid rörelse mot mig och belönade med bollen. Sen fick Khan sitta vid sidan och hämta apporten med klick för att han iallafall vände mot mig. Kampade med apporten de gånger han kom raka vägen in.    Gick en pausrunda innan Khan fick springa lite i agility sakerna medan Catarina plockade fram till sin kurs. Fick även lite hjälp med att få Khan igenom den platta tunneln.   När jag rörde mig bort, vände ju han och kom tillbaka.   Efter en paus i bilen tränade jag vidare på kryp- la godiset på marken först innan jag gjorde rörelsen och försökte minimera handen. Avslutade med att gå en runda nerom planen och in i parken. Khan fick springa lös och letade upp varenda pinne i parken till mig.    


-

Idag ska jag gå en rejäl långrunda när jag kommer hem från jobb. Beroende på vad klockan blir ska jag ta mig an lite attackstädning av lägenheten. Sen ska jag parkera mig på sofflocket för fredagsmys.  Tyvärr jobbar jag ju även denna helgen, men på plus sidan så har jag inte egen patientgrupp= kan troligen flexa tidigt en stund efter lunch.   Eventuellt tar jag tag i mitt "Kom i form till Beach 2015" projekt efter lite hundaktiviteter.    

Ovido - Quiz & Flashcards