Schaferbus

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 11 april 2011 08:22

Helgen på hospitalet har varit helt ok så sett att korridorerna inte har svämmat över av patienter. Men att jobba 12 dagar på rad med endast en dag som bryter av börjas kännas.     Nu är ju inte mitt schema så egentligen utan jag byte med en kollega, som nog fick lite ågren och erbjöd sig att jobba för mig idag för att jag skulle få pausa. Men jag är ju hellre ledig på torsdag jag.   Nu är det alltså 3 dagar kvar innan jag äntligen är ledig och då är det träningshelg!   

-


Lyckades faktiskt flexa ut rejält tidigt i lördags, bara det är ju en sensation i sig själv. Efter lite kaffe rullade vi mot stäppen för lite valpgos.  Valparna var tjocka, gosa och hur mysiga som helst.  Gick en runda på Revinge innan vi fortsatte mot malmö. Var rätt så färdig, gick en kvällsrunda och nätade lite innan sängen kallade. 


Igår lyckades jag faktiskt upprepa flexa ut tidigare det här är ju andra gången på 1 år som jag har närmre 30 timmars övertid, så jag är ju inte så orolig för flexen.  


Vi var ett gäng som samlades på klubben. Cina, Leif och Susanne vinkade hej då efter lite kaffe. Medan Nina, Jonas, Sebbe och Kattis tog itu med träning av de fyrbenta. Först ut var Jonas med Frasse.


   Knappt dassig position  


   Frasse Fräs fångar busar. 

       

Samtidigt som Nina tog ut Yaxxon hämtade jag Khan. Lugnt fint och städat traskade vi ner på planen och sen urartade det med kraft.   Alltså fick Khan ligga ner och tagga ner istället för att träna. Med några få minnesluckor gick ett rätt hyfsat tycker jag. 


Khan fick börja med lite kamp och lek inkl ordning och reda med loss och "vi börjar när jag säger det" och det funkade jättefint.   Fortsatte greja lite med fritt följ och just igår skötte han sig jättefint. Superfin kontakt och hängde med jättebra. Sen var tanken att Khan skulle få pausa lite. Dagens cirkus nr 2. Han kom, han låg och hans reste sig. Inte särskilt cirkus så lång, MEN när jag skulle ta tillbaka honom dit han låg gjorde Khan det han är bäst på- springa runt runt. Helt ärligt så funderade jag allvarligt på att sätta ut en blocket annons. Det är så fruktansvärt tråkigt när han håller på så här.   


Avslutade med att gå en runda först med Nina och Nixx innan jag gick med Khan. Av förklarliga skäl var jag ju inte direkt intresserad av att gå samtidigt (på andra sidan) och jaga honom en gång till.   



-

Antal steg i lördags: 15 867

Antal steg igår: 19 652


Ovido - Quiz & Flashcards