Schaferbus

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 12 april 2011 05:00

Igår efter att ha ätit frukost körde jag iväg för att gå långrunda med Khan. Så här i efterhand var det kanske inte enbart (läs alls) hans fel att det blev som det blev i söndags.   Det är ju säkert så att han var helt slut i huvudet efter att ha kampat rätt så länge + donat med fritt följ.


-


Ja... alltså åkte jag ner till klubben istället. Planen var att bara ha roligt, jag och min hund.  Efter lite bus och kamplek kände jag mig lite inspirerad. Khan fick sin boll och sen grejade jag med att det var rätt så mysigt att komma in med den. Han fick mamma scan köttbullar, brandslang och lite gos för besväret.   Plus att bollen såklart kom flygandes igen. Några gånger tyckte han själv att han var fräckast och coolast i stan- ärevarvet  var ett faktum. Istället för att gå efter gjorde jag precis som planerat. "Tröttnade" på den tråkiga bollen och gick iväg och var noga med att vända ryggen till när jag satte mig ner för att dona med de intressanta grässtråna.   Resultatet blev succé!!!  



      


Fortsatte dona lite med läggande under gång. Körde några läggande med klicker och godis innan jag började gå. Fick till snabba och raka läggande tycker jag. Fortsatte gå en promenad runt planen och kallade in när jag såg att Khan var intresserad av något annat och belönade med "hopp och lek".   Började även öva in "fast" med en pinne. Det blev väldigt lugnt och fint tycker jag. Förutom att jag råkade sätta in mitt finger för att flytta fram pinnen. AJ!    Han höll ju iallafall fast...


Avslutade med att gå en runda på Sibbarp. Khan fick gå lös förbi några småhundar och skötte sig faktiskt jättefint. Precis när vi skulle vända insåg jag att vi fick möte med springades matte med schanuzer. Var rätt övertygade om hur det mötet skulle sluta. MEN Khan hade fått korn på några fransbröd som var intressanta och sket i vilket.   Passade på att kutta iväg och gömma mig nere på stranden en bra bit ifrån. Det tog inte många sekunder innan det kom en schäfer slyngel i full fräs.  Bullarna hade han säkert mumsat i sig... men ja han kom ju!   


Några bilder som Nina och Jonas tog i söndags nere på klubben:

   

  


   

Väl hemma hann jag inte med så mycket mer än att käka lite lunch, kolla lite dator och sen var det dags att traska iväg till jobb. Hoppas verkligen att det härliga vårvädret håller i sig till helgen när vi ska ha träningshelg.  Hur som helst så ser jag verkligen framemot helgen!  

Ovido - Quiz & Flashcards