Schaferbus

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 4 april 2011 09:03

Det har varit riktigt vårväder i malmö i helgen, framförallt i lördags. Vårjackan åkte både fram och av.   Nu kan det ju vara så att jag ropade hej halvvägs över bron i och med att jag traskade i enbart långärmad tjocktröja, för det känns lite i halsen idag.

-


I lördags åkte jag iväg för att få fixat min laddare till datorn. Nu blev det ju inget klydd med garantin som så, MEN laddare måste skickas till apple för inspektion innan jag kan få en ny. Det fanns inte heller laddare att låna ut (trots att detta tydligen var ett vanligt fel), så nu är jag alltså utan dator.   Urusel service, tycker jag! Sen var vi ett hyfsat stort gäng som träffades nere på klubben för lite träning i vårvädret. Gosia, Cina, Leif, Jag och sen kom Mariana och Göran ner efter ett tag.


Min tanke var att fortsätta greja med fritt följ. Fick massa bra tips och Gosia var ju dessutom tvungen att visa... *fniss*  Så nu är planen MAX 2-3 steg inkl en vändning och sen kampbelöning (som ska hållas i högra handen för att jag inte ska greja med axeln.) Blev himla bra och det riktigt syntes hur taggad Khan blev.   Jo, sen fick jag ta tag i det här med vardagslydnad. Leif stod med Benzon en bit ifrån och det var ju lite too much lattjolajbans över tillställningen.     Men efter en liten stod blev det himla bra tycker jag.  Efter en paus donade Gosia med Khans apportering och det är ju bara att inse att det är mitt tålamod som är katastrofalt dåligt  


-

Igår var det träning i Vomb. Mötte upp Kattis vid Ica Maxi för vidare transport ut. Lite komisk känsla blev det ju när det var nykterhetskontroll och 4 bilar på raken stoppades: jag, kattis, Leif och Gosia.  Har du OCKSÅ en hund i bilen?? Ehhh, ja.. 


Leif & Benzon var först ut. Lugnt och sansat tills Benzon visste var husse hade gått en bra bit till höger om där husse menade att apporten va.   


Jag gick ett hyfsat rakt (rakare) spår till Khan med 3 vinklar och 6 apporter ca 500 meter långt. Är superduper nöjd med spåret. Några tapp framförallt där jag traskat rakt igenom ett ris, men en snabb kontroll och sen var vi iväg igen. Första vinkel blev lite yvig, men samma sak där han hittade tillbaka efter bara en halvmeters framfart.   

 

  Lugn och fint vid apporterna, innan nytt påsläpp.


   

Sen traskade jag med Kattis och Elvis som verkligen dammsuger skogen för att inte missa ens den minsta lilla köttbullsbiten.   Nu ska han bara inse att matte är med i linan bakom honom.


   

Efter lite fika och andhämtning, det var rätt varmt igår kan jag tala om, kika jag på Yaxxon och Frasses uppletande.


   

Khan fick avsluta med en vindövning som han klarade superbra innan jag gick en snabb runda med Kattis och Leif. Körde hem lite tidigare från skogen eftersom planen var att åka inom mormor på vägen hem. Så efter lite kaffe och fika rullade vi hemåt rätt så trötta i tittorna. Kvällen blev ju livad värre eftersom nån tyckte det var en bra idé att kasta sten på rutor utanför oss.   


-


Fråga mig inte varför albumet från igår inte är uppe. Det tog hela kvällen igår att ladda upp bilderna, nu på morgonen publicerade jag albumet men det syns inte. Har publicerat det igen, same shit! Jag har kollat så att det är publikt och allt... så jag vet inte.  


-

Imorgon ska bilen till bilbesiktningen och nu får den ta mig fan gå igenom. Ska byta till sommardäck också, ska eventuellt försöka få det gjort imorgon om jag kan hitta någon som har tid.



Ovido - Quiz & Flashcards