Schaferbus

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 28 april 2011 16:09

Nyss hemkommen efter jobb och sitter i soffan med en kopp kaffe.   Det har varit en annorlunda dag så sett att elektriker har grejat med ledningarna och snickare har byggt = byggarbetsplats all inclusive.  En tag satt jag på totalt mörklagt expedition och grejade, datorn hade ingen ström så jag körde med papper och penna.   Stundtals var det totalt omöjligt att prata i telefon och ögonen flaxade hela tiden mot larmtavlan.  


-

 Igår var det onsdagsparty nere på klubben. Yohnsson bjöd på tårta med choklad, banan, vanilj och jordgubbar.   Innan tårtätning fick Yohnsson ta sig över stegen med hejarklack och lite list. Blev jättebra tillslut.  Efter tårta kika jag lite på när Nina grejade med Leif och Benzon. Leif fick öva på att gå lite käck och Benzon fick upp ögonen för att husse kan vara rätt fräck ändå.    Sen blev jag och Khan genomkörda i fritt följ av Nina. Det visade sig att Khan har jättefint engagemang men är helt i förnekelse över sin bakvagn.   Alltså övade vi på att svänga in kärran i vänstersvängarna och det blev riktigt fint tycker jag.  Sen var Khan rätt dimmig i ögonen och fick pausa en liten stund innan vi tittade på hans kryp. Tekniken, visade det sig, är det inget fel på MEN precis som jag misstänkte har han inte kopplat kommandot "kryp". Alltså fick jag stå som vanligt medan Nina fick visa och se till att Khan LÅG!  Efter lite vila i bilen fick Khan springa riktigt långa budisar till Lotta.   Backade en bit vid varje skick utan problem. Khan sprang sitt allra fortaste både till mig och Lotta- schviss    . 


-

Ikväll blir det en tur ner till klubben. Ska fixa till e-legitimationen så jag kan deklarera. Började greja med det igår, men det visade sig vara rätt bökigt att fixa med det.    


-

Sen försöker jag samla kraft till att ta tag i min egen träning. Eventuellt får det bli löpträning. Känns liksom inte lönt att köpa gymkort,men löpträning kan ju göras överallt.   Jag lär vara färdig till Beach 2015 eller så.  

Ovido - Quiz & Flashcards