Schaferbus

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Sabina Grönqvist - 27 april 2011 10:29

Äntligen en ledig dag ( den enda denna veckan) och jag har inga planer alls.   Inatt tog jag igen den sömn som jag inte fick föregående natt och sov som en bumling till kl 9.   Ingen väckarklocka eller tider att passa. Tog en morgonrunda precis när jag hade vaknat och sen tog jag itu med städningen. Fick pausa nu kände jag, eftersom jag glömt att äta frukost. Jag är ju inget fan av frukost, lunch eller middag och glömmer hur lätt som helst att äta.  Strax ska jag åka iväg och köpa lite karameller till ikväll, frolic påsen har bara lite smulor kvar på botten och det kommer jag ju inte lång med i mutväg.  


-

 


 

Igår jobbade jag kväll och då brukar jag ta en runda till parken strax innan jag ska gå iväg till jobb. MEN igår tog vi en "träningsfri" dag.  Eller ja nästa iallafall  Khan fick gå på läsa tidningspromenad och det blev bara lite små övningar längs vägen. I pildammsparken fick Khan öva på håll fast av en pinne och det gick himla bra tycker jag.    Det tar sig lagom till nyår det där...  


Passade på att klippa klackeskorna och furminera en runda när jag ändå höll på. Eventuellt råkade jag ta lite mycket päls här och var, men det växer ju ut igen.    


-

Ikväll blir det onsdagsparty och Khan ska få fortsätta med inlärning av framförgående. Hopp, kryp och sitt= sitt/ ligg=ligg ska han också få öva på. Jag har ju inte alls lagt någon krut på det här med stadga vilken innebär att Khan gärna tröttnar efter en stund och reser sig.  Grejade med det i förgår. La en boll bakom och stegade iväg. Fick påminna några gånger men han låg alt satt i ca 1 minut.      Hur som helst så känns det som att vi är inne i ett träningsstim, så det är ju bara att greja för allt vad tyget håller.   

Ovido - Quiz & Flashcards