Schaferbus

Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Massakerlydnad och träning

Av Sabina Grönqvist - 9 mars 2011 22:07

De senaste dagen har fokus varit på jobb. Övertid deluxe igår och idag. Ett tag var det cityakuten känsla och det är ju bara att erkänna att det är rätt slitigt mellan varven.   Igår på jobb fick jag dessutom dödsstöten av en kollega som helt enkelt konstaterade att jag såg för jävlig ut.   Kanske dags att inse att det är dags att börja ta hand om mig själv lite. Landade hemma strax innan kl 23 igår kväll och hade inte en tanke på att jag lovat köpa bröd till avdelningsfrukosten   Alltså fick jag vända i dörren och traska iväg igen. Lite fler siffror på stegräknaren tackar jag ju inte nej till. 


Idag hann jag inte ens landa på sofflocket en vända innan jag satte kurs ner mot onsdagsträningen. Hade bestämt mig redan innan att jag inte skulle tragla med Khan om han agerade Me-Khano heliumballongen. Jag hade laddat till max rent mentalt & Khan skulle åka in i bilen. Khan gjorde sitt allra allra bästa och var superduktig   


Vi började med platsliggning som ju blev oväntat kaosartad. Jag valde att behålla Khans koppel på och stod ganska nära. Khan gick upp från platsen en gång, men vi gjorde om och gjorde rätt.   Sen kommenderade Lotta runt oss i massakerlydnad. Khan gick verkligen superfint! Slalom mellan de andra hundarna klarade han galant.   Precis när sista hunden gått klart öppnade sig himlen och haglet öste ner över oss. Istället fick vi öva lite på kaffetarmen. Efter fikan fick Khan öva på fot= kontakt ger klick+karameller.   Varvade lite med att ta ett steg och att gå några steg i kringelikrokar. Gjorde några inkallningar som gick kanon. Avslutade med lite kryp. Innan vi gick mot bilen fick Khan springa budisar till Cina och det var ju hur kul som helst att få springa lite och få karameller.   


Imorgon jobbar jag morgon och tanken är att plocka ut lite av den flex jag har samlat på mig. Khan ska få sig en långrunda och eventuellt tar jag en tur ner om klubben för att träna lite.   


Antal steg igår: 19 365
Antal steg idag: 21 169 

 
 
Nina

Nina

10 mars 2011 08:46

Du vet om att du kan göra headern smalare genom att fixa kopia av kortet och redigera? Om du stör dig alltså :). Annars är det ju ett osedvanligt vackert kort må jag säga :). Han var SJUKT duktig igår, den lille Me-Khano. Fortsätt så! //Kramar och ta hand om dig = VILA

http://www.palmstrand.se

Sabina Grönqvist

10 mars 2011 15:54

Visst är det två sanslöst snygga kort! :-)) Eventuellt klipper jag bort lite uppe och nere, men jag får se.

Det var verkligen superkul att se skillnaden igår! Från heliumballong till Me-Khano on a mission

 
Susanne

Susanne

10 mars 2011 10:31

VAD ska vi göra vi slitna själar,hahahaha.

Khan gick riktigt bra i slalomen igår, det var det jag såg mest av er massakerlydnad. Vilken skillnad mo förra gången!!!

Tack för övrig hjälp. Kramis!

http://svedalabrudar.bloggplatsen.se

Sabina Grönqvist

10 mars 2011 15:55

Ja vad ska vi göra ;-)) Är supernöjd med träningen igår, från utåtriktad till matteinriktad ;-))

Varsågod, bara att hojta till!

//Kramar.

 
Petra

Petra

10 mars 2011 20:23

Tjusig bloggen blev. Kul att träningen gick bra också :)! Kram

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Sabina Grönqvist

10 mars 2011 20:55

Tack! Det är jättekul att träningen verkligen går framåt. :-)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards