Schaferbus

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Sabina Grönqvist - 11 mars 2011 05:00

Sådär ja, nu börjar det likna något med bloggdesignen. Tusen tack Nina!   


Våren som var på stark fram marsch i helgen kom abrupt av sig i mitten av veckan. Satan vad det blåser, regnar och haglar i Malmö.   Efter en obligatoriskt upplandningsstund på sofflocket spända jag vaderna, drog på mig regnkläderna och begav mig ut på långrunda.   Första delen av rundan var jag ju helt övertygad om att jag skulle blåsa bort till en annan del av staden, my gawd vad det blåste. 


Igår kom jag faktiskt ifrån jobb i tid och hade hunnit äta frukost + lunch och bara en sån sak gör ju att man känner sig lite piggare i stegen. Mormor hade dessutom varit i lägenheten eftersom det skulle installeras nya porttelefoner som faktiskt eventuellt kan fungera.   I mitt jobb kan man ju inte precis traska in till chefen och be om en dags semester alternativt flexledigt. Det ska planeras och grejas helst några månader i förväg typ.   Khan hade hursomhelst skött sig hur fint som helst och följde med mormor ut i köket, där han placerade sig i dörrposten. En germansk urhund måste ju ha lite koll, det kan ju bjudas på godis liksom.   Mormor hade dessutom passat på att ta hand om mina rätt så eftersatta växter.   Jag har ju inga gröna fingrar alls och borde vara snodd på bannlyst i blomsteraffärer. Tur att jag har en moster som är florist och en mormor som tycker om att piffa.   


Idag kommer mormor hit igen för att passa Khan eftersom vi båda jobbar förmiddag. Det är ju inte så ofta våra tider kolliderar, men eftersom mormor och Khan kommer så himla fint överens så brukar det gå att ordna om det är kortare stunder. 


Ska köra mormor hem och beroende hur sent jag kommer ifrån jobb hade jag tänkt ta en tur antingen i Bulltofta eller Bokskogen. Beror lite på vädret. Sen får det bli fredagsmys med ansiktsinpackning, hårinpackning och lite annat piff.   


Imorgon blir det träning i Karup och det är bara att inse att jag inte lär hitta dit.   Revinge och Vomb fixar jag men sen är jag totalt borttappad på den geografiska kartan. Alltså ska Cina få lotsa mig fram i landskapet från A-B och eventuellt hem också.   Planen för Khans del är att koncentrera sig OCH koncentrera sig mera !!  Alltså kommer han bli platsad och ihopsamlad innan han får börja på någon aktivitet. Mister "jag kan själv och vet precis hur det går till, vänta ska jag visa" ska få göra på mattes vis.   



Have a najs frajdei everibaddi!   


Antal steg igår: 15 690

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards