Schaferbus

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Sabina Grönqvist - 14 mars 2011 09:22

Så var det måndag igen, shit så snabbt helgen gick.   Vädret i Malmö är ju helt bedrövligt. Regn, rusk och rått.  Känns inte helt fel att det är vilodag inplanerat för Me-Khano. Själv ska jag traska till jobb efter lunch och hoppas verkligen att förra veckans stress och övertid inte upprepar sig.   


-


Morgonen blev himla lugn och fin. Vaknade av mig själv ( klockan har varit ställd hela helgen), satte mig i soffan med kaffekoppen och uppdaterade mig i bloggvärlden. Där sitter jag för övrigt fortfarande kvar. De fyrbenta har serverats frukost men själv har jag inte kommit riktig så lång än.   


Igår blev det en tur ner till klubben ändå. Vi inledde partyt med ett utvecklingssamtal över en pinne.    Khan fick öva på hopp. Började med att jag själv traskade över hindret (eftersom han gärna fuskar och springer runt om) kommenderade hopp. Fick hjälpa till med ett "nej" första gången men sen så. Hjälpte dessutom till med att antingen "fot" eller "sitt" beroende på vilket håll han hoppade på. Som belöning fick han sin pinne...    Medan vi drack kaffe fick Khan ligga och pysa. Det var ju lite 'tonstigt inledningsvis att inte få lukta på löv och greja, men han var himla duktig.   Sen fick Khan springa budisar till mamma och han springer ju som en dåre numera. Första vändorna avhämtade jag honom under kamplek (!) men sen körde vi sträckor med ingångar. Jag belönar med rösten och är lite allmänt tradig medan mottagaren har både karameller och boll.   


Imorgon ska jag bege mig till Kristianstad efter jobb för att lyssna på en föreläsning av Fredrik Steen.    Har bytt så att jag slutar 15:30 istället för 17:30 för att hinna hem och gå rastrunda. Än har jag inte riktigt bestämt mig var jag ska göra av Khan under tiden. Jag tror det blir lite too much för mormor att ha honom hela dagen. Eventuellt får Khan helt enkelt följa med i bilen till föreläsningen efter vederbörlig rastrunda. Har inte riktigt hjärta att lämna honom hemma X 2 samma dag.   


På onsdag ska bilen in på service och så ska bakspegeln fixas till. Jag har redan frossbrytningar inför notan på det kalaset.   Havregrynsgröt hela månaden, minst. MEN det är så himla mycket värt för mig att ha en bil och kunna åka iväg med Khan.  Trots en stundande finanskris.   Alltså är det rätt osäkert om jag kommer ner till onsdagsträningen. Bilen SKA bli klar, men det är ju som det är med såna grejor. Jag orkar verkligen inte stressa hem från jobb, hutta mig på bussen ner till klubben, träna och sen bussen hem. 


I veckan ska det inhandlas spårhandskar. Jag har blåsor i händerna efter att ha försökt hålla emot i linan. Khan snedda sättande efter hopp ska det grejas med = riktningspinnar. Utöver kalaset med bilen då.   


Antal steg igår: 15 191

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards