Schaferbus

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Sabina Grönqvist - 31 mars 2011 07:15

Gårdagen igår blev ju en rätt lugn historia, efter den något mindre lugna historien med morgonpromenaden.   Traskade i alla fall iväg på långrunda runt pildammsparken vid lunch tid och Khan fick öva på lite små trick. Krypa under bänkar, hoppa över cykelställ/bänkar och trädstammar och vara allmänt välartad vid hundmöten,  ska tilläggas att de flesta småhundar (läs alla) i flexikoppel beteede sig bedrövligt.   Jag blir seriöst skitförvånad över att ägarna inte har lite mer självbevarelse drift. De kan ju inte VETA att min hund är sneeell.   Efter promenaden stack jag iväg och handlade lite proviant till kvällens träning inkl bajspåsar 3 st för 49 kr- I lajk! Passade på att åka inom Granngården där det faktiskt fanns billiga hundben att shoppa upp sig på. Nu shoppade jag inte så mycket, men fick med mig en gratisprov på ProPlans kattmat.   Passade på att attack städa lägenheten när jag kom hem.  Dammsuga, plocka undan och damma av det värsta. Sen tog jag en liten stund i soffan innan jag packade in Khan i bilen för avfärd mot klubben. 


-

Efter inledande fika traskade vi ner på planen för att köra platsliggning. Khan inledde med att resa sig när jag gick iväg.  , men  låg sen jättefint inledningsvis, innan han ruttnade och tyckte det var rätt tradigt att bara ligga där. Alltså började han nosa i luften, kolla grässtrån och tugga i sig lite gräs.   Traskade tillbaka två gånger och talade om att det inte riktigt ingick i momenten med påföljd att Khan blev osäker och kom traskandes mot mig. La ner honom igen, ställde mig närmre och påminde istället med ligg. Sen fortsatte jag dona med fritt följ tillsammans med Cina. Cina utrustades med klicker och instruerades att klicka efter 2-3 steg med fin position och kontakt. Jag å andra sidan skulle ge fan i att gå och glo ner på hunden.   Blev hur fint som helst, är supernöjd! I halvlek byte vi köttbulle mot Cinas kampskinn och Khan tyckte det var hur fräckt som helst att steppa vid sidan för att få leka lite med skinnet.   Sen fick Khan träna på SITT-skall och nu sitter han i alla fall. 


Jo just det... Khan tog två ärevarv igår. Ena varvet fastnade han hos Gosia och det andra vände han faktiskt tillbaka och fick leka med kampskinnet. 

-


Idag jobbar jag kväll och det gör ju att jag kan ta det lite lugnt på förmiddagen. Ska traska en runda med Khan innan jag går iväg till jobb. Innan dess ska jag städa toa + kök en vända plus plocka undan allt skräp som man lyckas dra fram ur gömmorna mellan varven. 

-


Stegräknaren glömde jag hemma igår, men det blev väl en dryga 15 000 steg skulle jag gissa. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards