Schaferbus

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Sabina Grönqvist - 13 mars 2011 12:49

Disken är diskat. Jag har tagit en paus i soffan med kaffekoppen. Om en liten stund ska jag sätta fart igen. Jag ska 1. dammsuga och mumma golv. 2. åka iväg och handla. Det finns bland annat ingen mjölk till kaffet.   3. så bör jag eventuellt fundera ut någon form av middag, helst innan moment 2. 


Igår var det träning i skogen. Jag, Cina och Leif möttes vid bensinstationen vid Ica Maxi för vidare transport till Karup. Jag hittar dit, jag hittar hem MEN jag har ingen aning om var jag har varit.   

Benzon spårar riktigt noga. 


 

Leif har lita problem med snöret.      


Lotta traskade ut ett spår till Khan. Jag varnade henne dessutom att jag gärna styr med linan.   Det var ungefär hennes ända förhållningsregler. Jag hade både syfte och en plan.   Syfte: att jag ska lära mig läsa Khan. När han bara örlar omkring och när han faktiskt jobbar. Plan: ordning & reda, vi går när jag säger inte när Khan vill iväg. Jag släppte på och Khan skuttade iväg. Här var jag så bombsäker på att han skulle göra som på Revinge förra veckan och bara åka iväg som en heliumballong.   Alltså kortade jag av linan rätt ordentligt. Reagera-Check. Släpp det och gå vidare- ehhh, glömde jag visst bort.   Stackars Khan fick inte en chans att leta sig framåt i spåret eftersom linan var mega kort OCH han rättade sig superfint efter det- Nähä ok, då får jag inte gå DÄR eller DÄR eller... *trötta mig* Hursomhelst så kom vi runt och Khan hittade sina pinnar. Är verkligen superstolt- trots att jag höll på och greja slutade han inte jobba en ända gång!   Leif tog lite bilder så vi får väl vara på honom att skaffa sig ett fotoalbum- tycker jag. 


Sen var det Änzos tur. Jag hade traskade ett spår där jag har hyfsad koll på hur långt jag gick = 600 m.   Tack Lotta för tipset! Änzo kom iväg jättefint och sen tog det stopp. Det visade sig att spåret blev lite klurigare än tänkt.   


Änzo har hittat en pinne. 


    

Efter korvgrillning fick alla hundarna springa budisar. Khan har verkligen förstått det roliga i att springa till folk för lite karameller eller en boll. Benzon är inte riktigt lika övertygad än och Cina fick jobba på rätt bra. Bildbevis finns här

Benzon inte helt övertygad om att det här med budföringar är så värst skojigt.   


  

  

   Nämen var det är du va?!   

   - 

Yalla springer i luften för att komma snabbare fram. 

   - 

Änzo kan också spjinga.   

  

  


Innan vi åkte hem traskade Lotta ut ett spår till Khan eller mig. Plan: se till att matte ger fan i att styra med snöret.   Jag måste ju säga att jag faktiskt gjorde ett uppryck och helt plötsligt spårade Khan hur fint som helst.   


Avslutade dagen med att gå en härlig promenad tillsammans med Yalla och Cina. 


Idag har jag och Anna traskat med hundarna i Barsebäck. Khan fick springa lös medan Lilly åkte flexisnöre. Stundtals blev det rätt kaotiskt, stup+ unghund+flexisnöre.   Kameran fick stanna hemma eftersom det duggregnar och är allmänt tradigt väder. Just det höll jag nästan på att glömma, Khan fick springa budisar till Anna.   Lily agerade störning och satt fastsurrad i en skräppåle och ylade.   


Antal steg i fredags: 13 163

Antal steg igår: 16 395


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards