Schaferbus

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Sabina Grönqvist - 20 mars 2011 16:56

Hemma igen efter en härlig träningsdag ute i Vomb.   Startade dagen redan vid klockan 6 och hann dricka hela 3 koppar kaffe + läsa tidningen innan vi gav oss iväg.


Khans första spår var det mest hallaballo hela vägen runt. Khan-Khan-Khanon spjingej sitt allra fortaste och bumlar över en pinne i spåret: WOW Kolla! en pinne.   Andra spåret gick mycket bättre! Men nu är det officiellt jag KAN INTE gå rakt, det hjälper inte att jag försöker ha riktmärke- alla träd ser ju likadana ut jue.   Grejade med ordning & reda + lite mer lina och vips tuffade Khan på som en prins i spåret, var supernoga och markerade pinnarna superfint.      Körde några budisar till Cina som funkade kanon, en tjyvstart men sen så...Innan Mattias, Vicky & Alexandra åkte hem fick Khan och Benzon kampa med skinnet och Mattias. Khan tyckte det var rätt fräckt men det var lite skräckblandad förtjusning när Mattias ramlade omkull och lätt Khan vinna skinnet.   Blev faktiskt riktigt förvånad över att Khan skällde ut Mattias när han inte kom fram till skinnet  och jag kan ju tala om att jag inte har så många kilon att ankra med- som en info .    Avslutade med att gå en härlig runda tillsammans med Susanne, Gosia, Cina och alla hundarna. 


 

 

Igår träffades jag, Nina, Gosia och Cina nere på klubben för lite träning. Efter fika tog jag ut Me-Khano som fick börja. Blev kommenderad av Cina i ett pass linförighet där Khan donade hellre än bra. Oj titta ett löv, kolla där borta står det några människor...sa du nåt matte eller!?  Gick vidare med att dona med hopp. Tycker det gick riktigt bra. Klickade medan han var på väg över hindret och växlade mellan bollen och godis. Sen fick Khan ligga och pysa ur sig lite medan Nina tränade med Frazze.   


Bilderna är helt fräckt norpade av Nina.   



   


Andra vändan med fritt följ plockade jag fram godis + repboll. Gick några steg belönade, vände, stegade rund och grejade. Blev riktigt bra tycker jag.   Men det här med att matte kan ha en köttbulle i munnen är helt klart lite skumt. Avslutade med apportering. Det är ju helt klart vår akilleshäl. Khan fattar ingen och jag blir frustrerad av att dona och greja utan resultat.   Det får bli vårat projekt på träningshelgen helt enkelt. 


 


Nu ska det fixas med paj till middag. Djuren är utfodrade och jag ska inta soffläge en stund. Resten av kvällen blir nog rätt lugn. Ska traska en truddelutt och sen blir det mys i soffan. Imorgon ska Khan till veterinären för att kolla så rabies sprutorna tagit som de ska. 

   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards