Schaferbus

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Frukost i det fria.

Av Sabina Grönqvist - 19 juni 2011 08:38

Igår steg jag upp strax innan kl 06 för att köra till Lomma. Gick en långrunda med Khan- där han fick röja precis som han ville. På ena hållet fick han greja med sin kong & på väg mot bilen fick han roa sig själv. Vi fick sällskap av man med liten hund i flexi som gick 10 meter bakom oss. Khan såg dem & fortsatta röja.  


       -  


Lagom till att vi kom till bilen började det regna en liten skur. Passade på att handla på hemköp och lagom tills det var klart hade det slutat att regna. Körde ner till hamnen & åt frukost. Hade tagit med hundarnas frukost- så de fick också äta.


-

 Åkte direkt till klubben för lite lydnadsträning. Platsliggningen är jag riktigt nöjd med. Lite nosande- som han slutade med när jag sa till & han reste sig inte.   Efter den obligatoriska fika stannade Lotta kvar och hjälpte mig med fritt följ + plats.    I fritt följ grejade vi ju inte så mycket med Khans position (som jag tycker har blivit bedrövlig) utan med hur jag går.    Lotta kommenderade så att jag inte fick greja så mycket.   Det blev riktigt riktigt fint och hans position hämtade upp sig några kilometer eller så.   Plats fick han ligga under tiden som vi pratade & folk traskade förbi med sina hundar & han låg som en bumling hela tiden.  Klick+ karamell fick han lite här och var. Khan fick dessutom springa budisar till Susanne. Han sprang sitt allra fortaste & rundade inte henne. Första vändorna körde vi vid nässlorna för att motverka spontana beslut.   


-

Kvällen blev rätt lugn. Hämtade Petra & Carlzon som varit på examen i Kävlinge. Carlzon hade skött sig hur fint som helst från hundgården.   Väl hemma blev det himmalagade hamburgare och film. "Little Fockers" - är precis vad man kan förvänta sig av film nr 3 i ordningen. Idéerna är inte de bästa och den kändes rätt onödig. 


-

Idag är planen att göra något hundigt i alla fall. Tanken är lydnad på förmiddagen/mitt på dagen & förhoppningsvis skogen eller byggsök i eftermiddag.  

 
 
Nina

Nina

19 juni 2011 10:11

Vilken härlig lördag :)! Finfina pics på stilig Khan dessutom. Träna på en sak i taget is da' shit - gå ordentligt är ju en fördel även för kommande positionsträning *fniss*. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Cina

20 juni 2011 14:05

grattis till att kommit fram till semestertajm :)

Det kan bli mycket att tänka på ibland...o så ska man dessutom kunna gå rakt o fint själv. Kommendering är bra just för då slipper man tänka på det däringa med vart ska jag ta vägen o varför ;)

ses i veckan?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sabina Grönqvist - 15 november 2013 23:26

På senare tid har det varit allt för mycket som krånglat med bloggplatsen. Inlägg har försvunnit, sidan har hängt sig, bilder går inte att ladda upp, det har varit nästintill omöjligt för vissa att kommentera & halva kommentarer/ svar har försvunnit ...

Av Sabina Grönqvist - 1 november 2013 22:36

Igår hade jag egentligen studiedag, men eftersom jag ligger väldigt bra i fas med studerandet unnade jag mig en ledig dag. Dagen spenderades ute i Vomb tillsammans med kompisar och hundträning. Vi startade med att gå ut spår & sen gick vi en rejäl ra...

Av Sabina Grönqvist - 30 oktober 2013 21:54

Jag & bloggplatsen är verkligen inte på samma våglängd! Jag kan INTE när som helst: logga in, svara på kommentarer, publicera inlägg, lägga in bilder eller videos när jag vill utan endast ibland när bloggplatsen känner för det. Har jag riktigt otur f...

Av Sabina Grönqvist - 21 oktober 2013 12:05

Idag är det rätt så skönt att jobba hemifrån kan jag tycka. Sitter uppkrupen i soffan under en filt & med ett levandes värmeelement i knäet   .         Helgen har bestått av lite blandad: bortbjudna på middag, tävling, gymmet, hundrundor ...

Av Sabina Grönqvist - 15 oktober 2013 19:09

Nyss inkommen från lydnadsträning i parken. Har börjat fundera litegrann på en träningsplan för hösten. Vad måste vi träna på i gamla moment & vilka nya som ska läras in. Något jag själv måste bli mycket mer nogrann med (förutom att faktiskt ha en pl...

Ovido - Quiz & Flashcards