Schaferbus

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Sabina Grönqvist - 21 juni 2011 09:50

Både idag & igår har jag haft sovmorgon deluxe.   Khan var iväg på långrunda medan jag satt & drack mitt kaffe- nu ligger han och sover medan jag kan ta det lugnt och fint. 


-

I söndags blev det både en tur till klubben- där det mesta av träningen regnade bort- och byggsök på kvällen. Hann iallafall greja lite med uthopp, som Khan gör lika snea som lutande tornet i Pisa. Testade att lägga bollen en bra bit framför, men det gjorde inte så mycket för att rätta upp det hela. Khan hoppar rakt MEN svänger ut åt sidan när han vänder upp och sätter sig.   


På kvällen körde vi byggsök i Svedala och man kan väl säga att Khan har fattat vad det går ut på. Första figgen fick han vind på medan jag tog på honom tjänstetecknet (som Carlzon har tuggat itu). Nästa gång ska han få börja skälla lite när han hittar sin buse.   


-

Igår var jag hos frisören mitt på dan. Jag promenixade dit och hem för att ha lite kontroll på volangerna nu under semestern. Tanken var att åka ut till bokskogen och gå 10 km rundan inkl lite tjurrusningar för Khan, MEN eftersom Petra redan varit där på förmiddagen (men inte tagit sig så långt) & regnmolnen var rätt stora gick jag en powerwalk runda med GÅ fokus på 30 minuter istället.  


-

På kvällen körde jag Petra till jobb och traskade ytterligare 1 powerwalk runda där Khan fick springa lös. Herregud vad den hunden springer.  Runt runt runt & så flyger han i så hög vegitation som möjligt. Jag blir helt matt av att titta på jag. Stannade på en gräsmatta på väg mot bilen och körde ett pass fritt följ & läggande under gång. Det var riktigt tjusigt tycker jag! Rakt och fint, med underbar position/ snabba läggande. Tydligen hade vi publik för när vi var klara stod det folk & applåderade i sina uterum.     


-

Hemma igen blev det rester: spaghetti carbonara och sen blev det filmmys med tända ljus.  Sista truddelutten gick jag vid halv ett inatt, innan jag tröttnade på mögen på teven. 

Ovido - Quiz & Flashcards