Schaferbus

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Sabina Grönqvist - 10 juni 2011 09:16

Sådär ja, då var ledigheten slut för den här gången. Nu är det iof bara 7 arbetsdagar kvar till min semester.   1 av dagarna är dessutom en halv arbetsdag-där vi ska stänga avdelningen. 


-

Igår startade jag morgonen med ett intervall pass deluxe för Khans del. Min tanke var att verkligen ta tag i det här med byteshandling-igen. Får jag din boll- får du en annan. Igår smög jag lite försiktigt in att han var tvungen att lämna sin boll i min hand/att jag kunde ta tag i snöret utan flykttendenser. Blev himla bra måste jag säga & Khan fick springa en hel del.   Det har ju varit lite si och så med logistisken vilket faktiskt innebär att Khan inte har sprungit något alls sedan Carlzon kom hem.    I vanliga fall brukar ju Kha  n få springa nästintill varje dag. Får bli ett projekt för semestern känner jag.


-

Långrundan tog vi i Kungsparken. Jag traskade iväg på ensamrunda med Khan och tanken var att gå en powerwalk runda. Det sket sig med det, men istället aktiverade vi oss desto mer på annat sätt. 


-

-

   Läggande under gång på väg nerför en trappa + kontaktövning.   Bakom oss har vi dessutom skällandes terrier i flexisnöre. 

-

Extremt mycket djurplågeri om man frågar förbipasserande tanter. Han ville ju ha karamellen när han hoppade.  

-

   Fast med upphittade pinne. Lägg särskilt märkte till ansiktsuttrycket.   

-

       Fast med pinne på en parkbänk.   

-

Efter lite middag och vila i soffan åkte vi ner till klubben. Min tanke var att verkligen vara supernoga med positionen i fria följet. 1 steg= belöna. Igår grejade jag bara med högersvängarna- där Khan haft tendens att sussa fram lite väl snabbt & hamna framför mig. Igår gjorde han hur snygga svängar som helst.  Kryp 1 steg+ stanna blev också urtjusigt. Efter det tog vi ett lekpass med bollen.  Jag hade kopplet på för att undvika flyktförsök- men kunde faktiskt inte se mer än lite retfullt cirklande.   Avslutade med att sitta i gräset ( fy f'n med mygg det finns nere på klubben ) och titta på när Nina & kamelkungen övade.  Det såg riktigt riktigt tjusigt ut!   


-

Nu ska jag strax ge mig iväg på långrunda innan jobb. Imorgon är planen att försöka få till lite skogsträning för mig & MeKhano efter jobb ( I löv flex) och på söndag tänkte jag ta mig en tur till klubben när jag flexat ut. 

Ovido - Quiz & Flashcards