Schaferbus

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Sabina Grönqvist - 17 juni 2011 09:46

Sådär ja, då håller jag semester.   Egentligen skulle jag ha jobbat min sista dag idag, MEN eftersom vi var sjukt mycket folk på dagen fick vi städat rätt mycket så jag passade på att ta en flexdag.  


-

Efter jobb överraskade vi en kollega som ska gifta sig i sommar.  Hon fick traska utklädd till prinsessa (krona på huvudet) & lösa lite kluriga uppgifter i Kungsparken. Efter det gick vi vidare mot Gränden för att äta, där vi betalade notan för den blivande bruden.


-

Gränden i sig blev vi inte särskilt imponerande alls faktiskt.   När maten väl kom var den nästintill kall & vi fick skicka tillbaka en massa mat- som kom tillbaka lite mer ljummen några minuter senare.   Jag tror att de skulle serverat några åt gången med tanke på att vi var cirka 20 stycken- istället för att ge alla mat samtidigt.      


-

För att bränna av lite av kvällens kalorier bestämde jag mig för att traska hem eftersom det var uppehåll.   Himlen öppnade sig när jag gått förbi busshållplatsen- så då kunde jag liksom fortsätta gå. 


-

Idag är planen att ta det lugnt på förmiddagen- göra ansiktsmask, fixa naglarna som kan vara långa nu! Sen ska lägenheten få sig en välbehövlig sanering, är det tänkt. Beroende på väder tänkte jag ta ett volangattack-pass i Bokskogen. Jag tänker inte försöka mig på att springa med min studsboll till schäfer -jag skyller alltså på det  tills han är 15 år eller så. Ikväll blir det nog en tur ner till Hemmakväll & så blir det filmmys i soffan. Regna ska det ju göra hela helgen tycks det som. 

Ovido - Quiz & Flashcards