Schaferbus

Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Sabina Grönqvist - 11 juni 2011 23:21

Det är bara skräp på teleburken- så jag passar på att blogga lite istället.   Det var en rätt intressant dag på jobb, där allt var bakvänt & uppochner. MEN det löste sig till slut & jag flexade ut 5 minuter senare en dag med storhelgstillägg.   Sussade hem och vände i dörren för att åka till Vomb för lite träning med gruppen. Farten var väl inte jättehög precis när vi kom fram- luften gick liksom ur mig. MEN gick iallafall en runda med Yalla, Ajaxx, Khan och Carlzon inkl bihang.  De hade rätt kul och liten Carlzon gjorde sitt bästa för att hänga med så gott han kunde. B la lyckades han med bedriften att stå under Ajaxx vid ett mindre valt tillfälle.  


-

Khan fick ett ganska långt spår med tanke på värmen, jag vet inte riktigt hur långt jag gick men kanske 500-600 meter. La ganska många vinklar, inkl en spetsvinkel och lika många apporter (= 6 st). Fokus var ordning & reda främst vid påsläppen plus att jag skulle låta Khan spåra.   Jag är himla nöjd med hans vinklar framförallt- han gick inte över en enda vinkel utan analyserade & tuffade iväg rätt. På slutet hade han lite svårt men där vet jag att jag grejade lite med linan   och det blev himla rätt när han fick fria tyglar. Apporterna tar han fint och han tycker definitivt att spår är fräcka grejor.   


-

Efter lite vila i bilen fick Khan ett uppletande inlärnings varianten. 3 föremål och tanken var att få honom att förstår att det är vinda=hög nos som är grejen. Spåret låg rätt nära så första föremålet tog han, men drog iväg mot spåret (vi tar det en gång till matte).   Fick tjoa lite men in kom han. Här är jag framförallt nöjd med avlämningarna. Jag fick alla 3 föremål i handen, vid 1 av dem fick jag påminna om apport-men jag är ändå sjukt nöjd.     


-

Avslutade kvällen med en långrunda tillsammans med Ajaxx, Yalla och våra doggies.   Det är rätt nöjda hundar nu, som ligger utslagna i lägenheten. Khan somnade t om ifrån sin tuggis och DET har aldrig hänt.  


-

Årets äckligaste var när jag skulle packa Khans  saker till imorgon när mormor ska passa honom. Mormor tycker det är mysigt att ge honom mat och lite karameller b la och det tycker jag är helt ok.   Men jo- när jag hällde upp frukosten i en påse upptäcker jag larver ( X flera) i Khans foder.   Jag har redan mailat tillverkaren och ska ringa dem på måndag. Det känns liksom verkligen inte ok. Jag vill ju helst inte åka & köpa ny säck imorgon för 600 spänn, men det känns ju inte helt fräscht att ge honom av det fodret.  


-

Imorgon (söndag) är planen att åka ner till klubben vid 15 tiden för lite träning. Eventuellt blir det simning för Khan efteråt. Sen ska jag försöka komma iväg på en liten joggingrunda också. 

Ovido - Quiz & Flashcards