Schaferbus

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Sabina Grönqvist - 22 juni 2011 10:01

Sådärja nu är jag inne på 3:e koppen kaffe och börjar så smått att vakna till. Khan har varit på sin första långrunda redan & käkade frulle vid havet nere vid blå cafeét i Lomma. Mamma har ju tagit hundarna med sig nu när Petra jobbar natt, rastar & sen äter de frukost. Khan roade sig tydligen kungligt med att rulla sig i vasen.  


-

Igår var verkligen en vilodag.   Hundarna sov bort hela dan & jag låg på sofflocket och gjorde inte ett enda knopp. Traskade en helt vanligt svensson-runda med hunden vid lunch bara. Ganska välbehövligt tror jag för deras hjärnceller. Efter rundan fick hundarna leta upp lite frolic i lägenheten som aktivering (går ju inte att vila helt). 


-

Passade i alla fall på att bada Khan igår. Han är ju inte helt impad av att hoppa i badkaret, men gillade läget rätt snabbt.   Nu har han ju äntligen slutat med sina örondroppar & behövde bli lite sommarfin. Pälsen blev riktigt glänsande & rejält fluffig- jag tror ju eventuellt att jag fått tag på en registrerad blandras.   Pälsen påminner mer om en blandning mellan golden/collie än en schäfer. 



När det var dags att köra Petra till jobb tyckte Khan att han vilat färdigt & dansade sin "kan vi gå ut och gå/busa"- dans.    Traskade en runda som var mindre trevlig- jag kunde knappt se för alla flygfä som surrade & kunde än mindre öppna munnen.   Väl hemma tog vi itu med sanering av lägenheten- den grundliga versionen. Golven torkades med trasa och alla karmar fick sig en omgång. Strax innan 00:30 traska jag sista rundan med pälsarna innan jag somnade på sofflocket. 


-

Idag väntar undanplockning i lägenheten för att matcha de polerade ytorna.  Sen ska jag & Khan traska bort till en kompis några hundra meter bort för att hämta nycklar. Jag ska passa hennes 2 katterna medan hon åker på semester en vecka. Förhoppningsvis har hennes katter en råare approach till leksugna hundar & kan drämma till med klorna.   Bagherra slår ju på sin höjd med tassen, inget fräs eller så & tas som regel inte på allvar.   

Ovido - Quiz & Flashcards