Schaferbus

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Sabina Grönqvist - 30 juni 2011 11:59

Idag blir det en bild-blogg.   Nu har semesterkänslan infunnit sig, precis i takt med semester vädret. Det utlovade regnvädret verkar hålla sig rätt långt borta & det är ju bara hur gott som helst.  


-

I tisdags efter att ha matat katterna på morgonen, skickade jag iväg ett spontant sms till Kattis. Packade en väska med VATTEN, hundskål, filt, kaffe & kamera innan jag traskade iväg mot Rönneholmsparken för en mysig dag.   Hundarna skötte sig exemplariskt & stora delar av tiden låg Khan och nannade bredvid oss.  Khan fick bära sin klövjeväska inkl ett äpple, mina nycklar & sina bajspåsar medan jag bar allt det tunga.     


       

-



Tanken var att åka till klubben en vända på kvällen,men när vi kom hem vid 17 tiden drabbades jag av akut semester känsla. Khan var dessutom rätt trött efter sitt äventyr & försvann in i buren. Traskade iväg & servade katterna -som nog är rätt glada att uppfostringsanstalten är över- innan jag gick och köpte pizza. Landade på balkongen vid 21 med pizzan & ett glas rött. Semester all inclusive.   


-

Igår körde vi en favorit i repris, förutom att Elvis var på dagis. Khan fick följa med upp till Kattis som hade tvättid på morgonen. Jag är faktiskt rätt förvånad över att Khan var rätt försiktig med Simon.   Öronen var bakåt och han tog det väldigt lugnt & fint.  Däremot blev det lite för mycket när vi skulle ut genom dörren och Simon satt på golvet. Nu gör ju Khan ingenting, men jag tror inte att Simon tyckte om Khans buffliga pusskalas.   Khan blir ju lätt "to much" när han blir glad...


   - 

   -   -

Termometern på balkongen visade 29 grader när jag kom hem från parken & det var inte sådär inspirerande att åka ner till klubben. Istället tog jag det lugn, fixade middag & läste en bok. Tog några pass apportering inomhus. Lkl 1 är helt färdig.   Däremot är ingångarna inte helt hundra. Khan kommer in & sätter sig fot (med kommando) men släpper apporten när han påbörjar ingången.   Testade att låta honom gå med apporten från sitt, men det är tydligen svårt. Två kommandon på en och samma gång.   Farten ut och tillbaka är däremot fin.  


-

Idag har jag absolut ingenting planerat. Har städat på förmiddagen, diskat espressomaskinens alla delar & väntar på att nattjobbaren ska vakna så att jag kan dammsuga över alla golven. Det får bli en kopp kaffe på balkongen så länge. Måste gå ner till torget & handla ägg, passar på att ta med mig Khan på middagsrundan. 


Ovido - Quiz & Flashcards