Schaferbus

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Sabina Grönqvist - 2 juni 2011 06:15

Idag var vi verkligen uppe med tuppen kl 5:30 vaknade Carlzon och tyckte det var lagom att starta dagen.  Ut med valpen och bad en bön om att Khan inte skulle ha åsikter eller i alla fall ljudliga sådana. Efter lite frukost och bus somnade Carlzon på köksgolvet och då passade jag på att traska ut med Khan. Väntar på att nattarbetaren ska komma hem innan jag går en längre runda. Under tiden dricker jag kaffe och försöker vakna till. 


 

Sekunderna efter att kortet togs inser Carlzon att Khan inte äter samma mat & försökte provsmaka. Inte helt ok tyckte stor schäfer och flyttade på matskålen. När inte det funkade försökte han sig på att låta lite falli´ - vilket Carlzon överhuvudtaget inte registrerade.   Tyckte faktiskt lite synd om Khan och plockade väck Carlzon- som för övrigt börjar härma storebrors glupska ätstil.   


-

Igår var tanken att jag skulle åkte till Susanne för att fira hennes och Ullas elituppflyttning. Men någonstans runt lunch kände jag en mastodont förkylning komma instormandes. Rivjärn i halsen, huvudvärk som sträckte sig bak i nacke/öron och rossiga kinder.   Alltså var det bara att knappra i sig panodil & hoppas på det bästa. Gick iallafall en hyfsad runda med Khan på 1 timme, handlade lite tuggben (till fredagens valpvakt) och sen sussade jag inom Willys för att handla lite förnödenheter. Sen var jag rätt färdig för soffan.   Det blev några världsomseglingar med Carlzon på kvällen innan vi alla somnade. Jag sov på soffan, Carlzon fick vara i buren och Khan i biabädden. Vi sov som bumlingar hela natten. 


-

Passade på att säkerhetskopiera bilderna på min ajfån- just in case! Hittade lite bilder från min och Khans morgonutflykt för drygt 1 månad sedan.   

     


  Bild från när vi var i Pildammarna i måndags.   

Ovido - Quiz & Flashcards