Schaferbus

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Sabina Grönqvist - 6 juni 2011 23:01

Nu är det bara 7 dagar kvar till semestern.   Jag inleder min långledighet lagom till att alla andra går tillbaka till sina kontorsstolar. Det ska bli en massa hundträning nu fram till fredag när det är dags att jobba igen. Jobbar fredag t om fredag (ledig måndag) och sen är det SEMESTER!  


-

Jag ropade ju hej långt innan jag ens var på bron när det kommer till min förkylning.   De senaste dagarna har jag knappt kunnat svälja, huvudet har känts som en 20 kg blyklump och jag har snörvlat som värsta monsunfloden.   Har proppat mig full med panodil, nässpray och halstabletter för att funka hjälpligt. 


-

Idag åkte vi iväg till Lomma för att heja när Kattis och Elvis debutera i tävlingssammanhang. 124 poäng och ett hederspris för dagens trevligaste nybörjarekipage  


   


-

Hemma från Lomma gick jag en runda med Khan i värmen. Grannens staffe flög ut från deras trädgård & flög på Khan.   Nu lyckades jag tack och lov få fatt på hundskrället innan den var framme- och Khan gör ju aldrig något. Ägaren upplyste mig om att det var 3:e gången på 3 dagar.   Jag for upp i lägenheten och hämtade en spårlina som jag inte använder. Upplyste ägaren om att det kunde vara en rätt bra idé att ha hunden i lina några meter från staketet i fortsättningen. 


Efter det traumat tog jag en paus på sofflocket innan jag åkte iväg till Ica Maxi för att handla. 

-


Åkte en runda till klubben på kvällen. Carlzon fick leka järnet med Amigo ( schäfervalp) och Ayeila (dvärgschnauzer), gå på upptäcksfärd och försöka sno Ajaxx boll.   


  

-


 

  -

  

-



  

-  


-

Khan fick sig ett lydnadspass. Började med linförighet när jag borde börjat med att gå en runda. Han var mer luftburen än markburen och det var alldeles för mycket hallaballo över det hela.   Det rättade till sig efter en stund och då traskade han på himla fint. Fick lite hjälp av Gosia med kryp- Khan ska få veckla IN sina skånkar under sig och det ska vara lite mer lugnt utförande. Blev jättebra med lite mer handgriplig visning istället för att försöka greja med godis. Läggande under gång var han faktiskt rätt seg på idag. Stod liksom och hängde innan han la sig. Framförgåendet blev riktigt riktigt snyggt!! Travandet var hyfsat rakt, inga tjurrusningar. La ner pinnarna sista vändan och det funkade bra.   Sen fick Khan springa lite efter sin boll också. Innan vi körde hem tog jag ut Khan på en runda med furminatorn igen


Det blev en riktigt härlig kväll som avslutades med allmänt snack i gräset medan hundarna donade omkring.   

Ovido - Quiz & Flashcards